#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات استان از امروز گفت: اجرای این برنامه باعث صرفه‌جویی ۶ تا ۱۰ مگاوات در مصرف برق استان می‌شود.

 مهدی دادگر در حاشیه جلسه مدیریت پیک بار تابستانه که به‌صورت ویدئوکنفرانس با شرکت توانیر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آغار فصل گرما و ورود سامانه‌های سرمایشی به شبکه برق، پیش‌بینی می‌شود که با ناترازی بین تولید و مصرف برق در کشور مواجه باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری همه مشترکان خانگی، صنایع و کشاورزان برای گذر از پیک بار تابستان گفت: با توجه به تجربه خوب سال‌های گذشته و مصوبه هیات دولت و ابلاغیه استانداری خراسان جنوبی، به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات پیک بار ساعت کاری همه دستگاه‌های اجرایی استان از امروز ۱۶ خرداد تا ۱۷ شهریور امسال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: تخصیص پاداش به مشترکان خانگی در صورت کاهش مصرف برق، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع و کارخانه‌های استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق و کاهش ساعت کاری ادارات از جمله برنامه‌ها و اقدامات شرکت توزیع برق استان برای گذر از پیک تابستان است.

وی همچنین از پایش مصرف برق ادارات توسط بازرسان شرکت برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.