#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: رویکرد رسانه‌های استان که در عرصه‌های مختلف قلم می‌زنند، معطوف به نگاه کلان انقلاب اسلامی و مهمترین دغدغه آنها توسعه همه‌جانبه خراسان جنوبی است.

علی فرخنده روز سه‌شنبه در دیدار اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت روز خبرنگار افزود: حضرت زینب (س) به عنوان طلایه‌دار جهاد تبیین بهترین الگوی رسانه‌ای برای خبرنگاران است.

وی با اشاره به اینکه در استان رسانه‌ای نداریم که عامدانه علیه مبانی اسلام و انقلاب قلم‌فرسایی کند گفت: آنچه در نگاه کلان مربوط به مردم خراسان جنوبی بوده، شمه‌ای از آن در جریان رسانه نیز جاری است و آن پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب و اهداف نظام جمهوری اسلامی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نگاه فعالان رسانه‌ای به رفع موانع توسعه خراسان جنوبی است، همت اصحاب رسانه در این حوزه را قابل تقدیر دانست و افزود: در بدو تاسیس خراسان جنوبی ۱۱ نشریه دارای مجوز بودند که اکنون این تعداد به ۱۴۰ نشریه و پایگاه خبری فعال در سطح استان رسیده است.

وی تعداد نمایندگی نشریات سراسری در خراسان جنوبی را ۵۶ نشریه ذکر کرد و گفت: همچنین ۱۵ مورد سرپرستی خبرگزاری‌های سراسری در استان داریم که ۱۳ مورد در بیرجند، یک مورد در قاینات و یک مورد مربوط به شهرستان طبس بوده و ۲۵ مورد مجوز دکه مطبوعاتی داریم که خیلی فعال نشده‌اند.

فرخنده اظهار داشت: در سال‌های اخیر تیراژ روزنامه‌ها با مشکل گرانی کاغذ در استان سیر نزولی داشته است.

وی گفت: با توجه به همزمانی روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی با ایام تاسوعا و عاشورا، امسال برنامه‌هایی متفاوتی برای گرامیداشت این روز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: با تعدادی از رسانه‌های استان در هفته جاری دیدار خواهیم داشت و نشست اصحاب رسانه با استاندار و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌ها در روزهای آتی است.

وی حضور منسجم اصحاب رسانه در نماز جمعه ۲۱ مرداد، برپایی یادواره شهدای رسانه در محل حسینیه جماران با همکاری هیات رزمندگان اسلام و تقدیر از خانواده شهدا و جانبازان رسانه (۲۲ مرداد)، دیدار با رسانه‌های شهرستان‌ها، تجلیل از پیشکسوتان رسانه و مانور رسانه‌ای جهاد تبیین با محوریت نماز، امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز خبرنگار برشمرد.