#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: جنس بومگردی، حفظ زیست بوم منطقه است.
؛ جواد اشرفی با بیان این مطلب در جلسه گروه کاری امکان سنجی تولید دانش بنیان در حوزه خدمات فناوری گردشگری و سایر، ذیل قرارگاه حمایت و تسهیل گری از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: هم و غم ما توسعه صنعت گردشگری است لذا باید از محل های قانونی نظیر تبصره های ۱۸ و ۱۶ … به صورت شایسته طرح های حوزه گردشگری که از جنس دانش بنیان هستند را فعال نماییم.
?وی با تأکید بر ضرورت تهیه اطلس گردشگری استان در قالب اپلیکیشنی قابل نصب بر روی تلفن همراه جهت استفاده عموم مردم، تصریح کرد: از این طریق می توان این صنعت را تقویت کرد، هر چند در کنار انجام اینگونه اقدامات، برطرف کردن نقاط ضعف گردشگری استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
?معاون استاندار با ذکر این نکته که بر اساس شرایط زمانی، هر سامانه هوشمند حوزه گردشگری باید با ذائقه شناسی بتواند رفتار شناسی انجام دهد، اظهار داشت:لازم است پلتفرم خاصی در این زمینه تعریف شود اما این سامانه نباید محله محور باشد.
?اشرفی با تأکید بر این که ذات کار دانش بنیان فرا ملیتی است، ادامه داد: فعالیت در منطقه یا کشور مفهوم خاصی ندارد اما در طراحی هر پلتفرم یا اپلیکیشن باید استان به طور ویژه دیده شود.
?وی تصریح کرد : حال که زمینه معرفی بومگردی ها از طریق سامانه هوشمند در سطح ملی و فراملی فراهم شده، از این فرصت باید بطور جدی برای معرفی بومگردی های استان بهره برد.
?به گفته وی؛ به جهت بهره مندی مردم در اقصی نقاط دنیا، این اپلیکشن باید به صورت چند زبانه طراحی شود.
?معاون استاندار افزود: بسیاری از گردشگران که در نقاط مختلف جهان از بومگردی ها استفاده می کنند، به دنبال اقامت لاکچری نیستند بلکه هدف آنها آشنایی با آداب، سنن و فرهنگ زندگی ساده روستایی و… می باشد که البته باید با کیفیت بالا و تمیز ارائه شود.
?به گفته وی؛جنس بومگردی حفظ زیست بوم منطقه است و بومگردی ها با کار اقتصادی که انجام می دهند می توانند نقش مهمی در توسعه استان ایفا نماید.
?اشرفی با تأکید بر ضرورت برگزاری تورهای گردشگری از جنس گردشگری معدن، حوزه سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی، متذکر شد: دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری برای عملیاتی شدن طرح های گردشگری جلسات را به صورت منظم با شرکت های دانش بنین فعال در این حوزه برگزار نماید.
?معاون استاندار ادامه داد: اگر بخواهیم سهمی در تعیین رهبران آینده اقتصاد دنیا داشته باشیم باید کارهای نو و خلاقانه انجام دهیم که البته سخت است اما برای نیل به این هدف باید سنت شکنی کنیم.
?اشرفی در پایان گفت: هدف دعوت از جوانان نخبه فعال در حوزه گردشگری این است که ما قصد داریم به طور جهادی به این حوزه ورود نماییم لذا بهره گیری از ذهن خلاق این عزیزان که به صورت تخصصی در حوزه های مختلف فعالند می تواند در تولید محتوا و عارضه یابی کمک کار ما باشد.