#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به محرومیت خراسان جنوبی می‌طلبد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هر شکل ممکن این استان را ویژه ببیند و نسبت به اختصاص تسهیلات بلاعوض در حوزه مسکن اقدام کند.

“جواد قناعت” روز چهارشنبه در دیدار “اکبر نیکزاد” رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیرجند افزود: در برخی مناطق استان، مردم در تامین نیازهای اولیه خود با مشکل مواجه‌اند و امکان دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط آن را ندارند.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن با تامین کمک‌های بلاعوض می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مردم را در تامین مسکن برطرف کند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از بنیاد مسکن به جهت نگاه مثبتی که در رفع محرومیت دارد تصریح کرد: برای ساخت مسکن در مناطق مرزی استان نیاز به نگاه ویژه این نهاد داریم.

وی گفت: هفته گذشته میزبان معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی بودیم که بیان شد برای اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌ها در استان اعتباری در نظر گرفته می‌شود و اگر استانداری به همان میزان اعتبار بگذارد، پروژه را شروع می‌کنند.

قناعت ادامه داد: در این سفر تاکید کردیم این برنامه برای استان‌های برخوردار و بزرگ جوابگو است اما در استانی مانند خراسان جنوبی نیست چون زیرساخت‌های این استان قابل مقایسه با آن استان‌ها نیست.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در سفر معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح شد و در این جلسه هم مصداق دارد، ضرورت تغییر رویکردها است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به اعتبارات اندک خراسان جنوبی، لحاظ کردن این قاعده ما را از دریافت خدمات بنیاد و دیگر نهادها محروم می‌کند.

وی افزود: استان‌های برخوردار و بزرگ ۳۵ سال پیش مشکلات استان ما را داشتند و اکنون بازدید میدانی از مناطق محروم و مرزی خراسان جنوبی واقعیت‌ها را نشان می‌دهد.

قناعت به مشکلات روستای امیرآباد بیرجند اشاره کرد و گفت: اخیرا موضوعی بسیار تلخ در این روستا رخ داد که دل همه را رنجاند (فوت کودک در اثر حمله سگ‌های ولگرد) که درخواست داریم از این روستا بازدید و نسبت به رفع مسایل این منطقه اقدام شود.

وی افزود: تقاضا داریم روستاهای مرزی استان مورد توجه ویژه قرار گیرد و درخصوص تامین مسکن برای مرزنشینان و روستاییان مساعدت شود.

استاندار خراسان جنوبی خواستار احداث مسکن گروهی برای خبرنگاران استان نیز شد و گفت: خبرنگاران در انعکاس مسائل و مشکلات جامعه و اقشار متعدد فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند در حالی که از مشکلات خودشان نمی‌گویند.

وی افزود: اهالی رسانه با مسوولان همکاری تنگاتنگ داشته و ضمن دغدغه‌مندی دردها و مشکلات مردم را منعکس می‌کنند لذا درخواست داریم موضوع تامین زمین و احداث مسکن خبرنگاران در اولویت قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به محرومیت منطقه گفت: مردم استان، بنیاد مسکن را به عنوان حساب ۱۰۰ امام می‌شناسند و نیاز به حمایت دارند.

علیرضا عباس‌زاده افزود: در اجرای طرح هادی روستایی و مقاوم‌سازی مسکن روستاییان اقدامات خوبی در استان انجام شده اما برخی مناطق هنوز نیازمند توجه است.

وی بیان کرد: در روستاهای مرزی خراسان جنوبی سه هزار واحد مسکونی نیازمند بازسازی است که ساکنان آن به علت نداشتن تمکن مالی، قادر به دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط آن نیستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تقاضا داریم بنیاد مسکن در یک اقدام جهادی نسبت به ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه این افراد اقدام کند.

وی افزود: در مجموع با هزینه‌کرد ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان می‌توان برای این خانوارها مسکن مناسب احداث کرد و تحویل داد.