#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: مهمانسرای ادارات، ستاد اسکان فرهنگیان، خانه‌های معلم، سراهای ورزش و امکانات اقامتی بقاع متبرکه در تعطیلات پیش رو تعطیل خواهند بود و کمپینگ‌ (چادر زدن) در پارک‌ها و بوستان‌های سطح استان نیز ممنوع است.

حسن رمضانی  افزود: به منظور جلوگیری از ادحام جمعیت و پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های نوروزگاه و جشنواره‌ها نوروز ۹۹ در استان برگزار نخواهد شد.

وی گفت: براساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، واحدهای اقامتی شامل هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خراسان جنوبی در ایام نوروز تعطیل نیست اما پذیرش گردشگران و مسافران به صورت تورهای گردشگری و جمعی در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و غیره ممنوع است لذا در موارد ضروری به مراجعان خدمات محدود ارائه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان خراسان جنوبی در نوروز ۹۹ بلامانع بوده اما این بازدیدها فقط به صورت انفرادی امکان پذیر است و بازدید گروهی از این مکان‌ها ممکن نخواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی هم با اشاره به تعطیلات نوروزی پیش رو، از تعیین ۹ گلوگاه در محورهای مواصلاتی استان و تشدید اقدامات کنترلی و مراقبتی در این ۹ نقطه خبر داد.

محمدصادق معتمدیان روز گذشته (دوشنبه) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر مکلفند همه نیروها و امکانات خود را به صورت شبانه‌روزی در این ۹ نقطه مستقر و براساس پروتکل‌های بهداشتی، شرایط را کنترل کنند.

وی گفت: با توجه به این که عمده مسافران استان، عبوری و ترانزیتی هستند لذا با تعیین ۹ مجتمع اقامتی رفاهی در این ۹ گلوگاه، شرایط را برای استقرار و استراحت مسافران مهیا کنیم تا نیازی به ورود به داخل شهرها نداشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی‌ مهمترین دغدغه استان را عبور از دوران سخت کرونایی برشمرد و مشارکت مردم در این زمینه را بسیار موثر خواند.

خراسان جنوبی استان مرزی که با ۶ استان کشور همجوار است.

براساس آخرین آمار تاکنون ۳۷ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی اعلام شده و این بیماری چهار فوتی در این استان داشته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و تاکنون ۶ شهرستان استان درگیر با کرونا شدند.