مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: روابط عمومی حوزه سیاستگذاری و راهبردی است و همه مدیران باید توجه عمیق و شایسته به این حوزه داشته باشند.

ناصر نبی زاده روز شنبه در همایش روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: روابط عمومی و توجه به آن در انعکاس شایسته فعالیت‌های هر بخش موثر است.

وی گفت: هر سازمانی اگر منظری برای دید عموم داشته باشد، آن دریچه و منظر روابط عمومی است و هرچه این پنجره شفاف‌تر باشد نقطه دید هم بهتر خواهد بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر فعالیت روابط عمومی مطلوب باشد، خبرنگاران که مشتاق انعکاس زحمات ساختارها و سازمان‌ها هستند بهتر می‌توانند وظیفه رسانه‌ای خود را انجام دهند و گرنه ممکن است خدمات انجام شده به درستی به سمع و نظر مردم نرسد و شایعات جای حقیقت را بگیرد که از این منظر وظایف روابط عمومی‌ها مهم است.

وی افزود: از زمان تشکیل شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی در اوایل زمستان سال قبل که مصادف با مدیریت بیماری کرونا بود یکی از وظایف اصلی این شورا محوریت اطلاع رسانی در حوزه مدیریت کرونا بود و تاکنون ۱۸ جلسه شورای اطلاع رسانی و ۲۲ جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شده است.

نبی زاده گفت: ۱۰ جلسه با عنوان اتاق‌های فکر شورای اطلاع رسانی شکل گرفت و ۲۰۰ مصوبه هم توسط اعضای کمیته اطلاع رسانی مصوب شد.

وی بیان کرد: تعداد زیادی خبر، گزارش و متن‌های آموزشی و محتوای رسانه‌ای تولید و گروه‌ها در فضای مجازی شناسایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: آنچه مورد توجه است آگاهی و آموزش مردم برای حفظ حساسیت‌ها و رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور مقابله با کروناست.

وی اظهار داشت: یکی از بسترهایی که از ابتدا در حوزه‌های اطلاع رسانی مورد توجه بوده روابط عمومی‌های سازمان‌ها در بخش‌های مختلف است و ۱۵ مصوبه در شورای اطلاع رسانی استان درخصوص اقدامات همکاران ما در روابط عمومی‌ها بود که بخش عظیمی از مصوبات متکی بر وظایف همکاران ما در روابط عمومی است چون متخصص در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند و تسلط کامل به وظایف سازمانی دارند.

وی بیان کرد: برای مقابله با ویروس کرونا باید همه ما توجه لازم را به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت برای مبارزه با کرونا داشته باشیم چون این شرایط نیاز به حفظ و افزایش حساسیت مردم و آگاهی بخشی در جامعه دارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: هفته روابط عمومی در سال جاری تحت تاثیر موضوع کرونا قرار گرفت و نتوانستیم برنامه‌های حضوری شایسته را داشته باشیم اما قبل از هفته روابط عمومی با همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مکاتبه کردیم که با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به شکل نمادین از روابط عمومی‌ها تجلیل داشته باشند.

علی وفادار افزود: بعضی از مدیران با همه توان با روابط عمومی‌ها همکاری داشتند و بعضی مدیران دستگاه‌های اجرایی در طول سال نسبت به روابط عمومی عنایت دارند که در این جلسه به عنوان یک اقدام نمادین از مدیر چند روابط عمومی تجلیل می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در مقطعی در خدمت روابط عمومی‌ها بودم که با تلاش استاندار خراسان جنوبی اتفاقات مثبتی در استان در حال شکل‌گیری است و با این روند رو به رشد که از نزدیک شاهد بودم نیاز است در حوزه روابط عمومی و رسانه‌ها با هم‌افزایی خاص برای استان تلاش کنند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: ما هنوز به وحدت بیشتری در استان نیاز داریم و این وحدت ابتدا باید بین همکاران روابط عمومی‌ها ایجاد شود.

وی افزود: ۱۷ مرداد نخستین بار بود که وقتی در خدمت رسانه‌ها بودم از مدیران روابط عمومی هم دعوت کردم و از رسانه‌ها خواستیم درخصوص موضوعی که برای همه استان مفید است با وحدت همکاری کنند امروز هم از مدیران روابط عمومی‌ها تقاضا دارم همکاری لازم را با رسانه‌ها داشته باشند.

وی اظهار داشت: باید دوستی بین رسانه و روابط عمومی تقویت شود و در این یک سال تلاش شد در حد بضاعت برای تولیدات چندرسانه‌ای اقدام کنیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: خراسان جنوبی از استان‌هایی است که بحث تنش بین روابط عمومی و رسانه کمتر وجود دارد اما گاهی بعضی از مسائل به مدیر دستگاه اجرایی بر می‌گردد و روابط عمومی باید در جایگاه خود تعریف شود که گاهی به درستی دیده نمی‌شوند.

سمانه سالاری افزود: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کمتر در فضای مجازی فعال هستند و شناخت ناکافی مدیران نسبت به حوزه روابط عمومی از دیگر مشکلات است همچنین گاهی روابط عمومی‌ها اختیار و تجهیزات لازم را ندارند و از طرف مدیر مربوط به خوبی حمایت نمی‌شوند.

این همایش به منظور معرفی مدیران برتر روابط عمومی از دیدگاه رسانه‌ها، مدیران برتر روابط عمومی‌ها در پویش روابط عمومی‌ها در مدیریت بیماری کرونا و مدیران برتر دستگاه اجرایی که در تکریم جایگاه روابط عمومی نقش داشتند، در استانداری برگزار شد.