مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم، ۲۰ فرهنگی برگزیده تجلیل می شوند.
عباس لامعی، امروز( ۱۱ اردیبهشت)، در نشست خبری‌‌ با اصحاب رسانه اظهار کرد: ویژه برنامه های گرامیداشت هفته مقام معلم از ۱۲ اردیبهشت که به نام روز «معلم، ولایت مداری و سلوک شهید مطهری» نام گرفته است، آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه غبارروبی از گلزار مطهر شهدا همزمان با ۱۳ اردیبهشت با حضور فرهنگیان و دانش آموزان در قطعه دو بیرجند انجام می شود، افزود: در ۱۴ اردیبهشت ماه نیز در برخی از شهرستان ها سخنران قبل از خطبه ها از فرهنگیان خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی، کاروان سپاس از معلم همزمان با ۱۵ اردیبهشت در دبیرستان علامه حلی واقع در خیابان سپیده کاشانی برگزار می شود.
لامعی عیادت از بیماران فرهنگی بستری در بیمارستان های استان و دیدار با خانواده های شهیدان فرهنگی را از جمله برنامه های این هفته ذکر کرد و افزود: همچنین مراسم یادبود فرهنگیانی که در سال ۹۶ به رحمت الهی رفته اند، در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) بیرجند برگزار می شود.
وی ادامه داد: در هفته معلم از مقام ۲۰ فرهنگی برگزیده تجلیل می شود که در این مراسم از ۱۴ معلم برگزیده شهرستانی، پنج معلم بسیجی و یک معلم برگزیده کشوری (زهره مکاریان از طبس) تجلیل می شود.
وی تجلیل از ۵۰۰ فرهنگی استان همزمان با ۲۰ اردیبهشت را از دیگر برنامه ها اعلام و بیان کرد: در طول سال تحصیلی جاری شش همایش کشوری در استان در راستای معرفی توانمندی های استان و فرهنگ این دیار برگزار شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: کسب رتبه دوم و سوم در گروه‌های ریاضی و انسانی در کنکور سراسری، کسب ۱۵۰ رتبه کشوری توسط دبیران استان در مسابقات و جشنواره ها و کسب رتبه نخست مسابقات آزمایشگاهی کشور در سال تحصیلی جاری از موفقیت های این اداره کل است.
لامعی ادامه داد: کسب رتبه سوم المپیادهای ریاضی و شیمی، کسب ۲۰۰ رتبه فرهنگی، هنری، قرآنی و نهج البلاغه و کسب ۹۴ رتبه علمی در مسابقات مختلف علمی از جمله موفقیت های اداره کل آموزش و پرورش در سال جاری است.
وی به اعزام دانش آموزان استان به کربلای ایران اشاره کرد و افزود: در اعزام دانش آموزان استان به راهیان نور نیز طی سه سال گذشته موفق شدیم ۳۲ هزار و ۵۹۳ نفر را اعزام کنیم که در این خصوص رتبه دوم کشور را پس از استان خوزستان کسب کرده ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: آشنایی دانش آموزان با رشادت های افتخارآفرینان هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور است
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله