۲۰ مسجد و محله بیرجند میزبان محافل خاطره‌گویی انقلاب است و این برنامه تا پایان دهه فجر ادامه دارد.

مجید کریمیان روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: در این محافل با حضور رزمندگان دفاع مقدس و انقلابیون به تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به زبان ساده و هنری پرداخته می‌شود.

وی افزود: این محافل که از ابتدای دهه فجر در شهر بیرجند برپا شده با استقبال خوبی همراه بوده است و تا پایان دهه فجر ادامه دارد و بهتر است این نوع محافل بیشتر شود تا شاهد برقراری ارتباط بیشتر بین نسل انقلاب و نسل جدید باشیم و نگذاریم دشمن از این فاصله به نفع خود بهره ببرد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ایام‌ الله دهه فجر فرصتی است تا آنچه بودیم و شدیم را برای نسل‌ جدید و آینده تبیین کنیم و اجازه ندهیم دشمن با حیله‌ها و مکر فراوان این گوهر را از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه برگ‌های خاطرات انقلاب را مدام باید مرور کرد، افزود: هر روزی که مردم برای رسیدن به هدفشان تلاش کردند و روزهایی که نسل امروز شاید درک درستی از آنها نداشته باشد، انقلاب بزرگی که مردم آن را رقم زدند و ماندگار کردند را باید تبیین کنیم.

کریمیان عنوان کرد: خاطره‌گویی یکی از بهترین محافل برای بازگویی حقایق، واقعیت‌ها و اتفاقات زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی است که چگونه توانستیم با وحدت، همدلی و ایمان بر رژیم منحوس پهلوی پیروز شویم.

وی گفت: داستان‌ها وقتی از مردم باشند، از دل آنان بگوید و از زبان مردم جاری شود یعنی واقعیت داشته باشند آن موقع جان می‌گیرد و به دل می‌نشیند.