نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست به اصطلاح “سازمان‌های تروریستی” گفت: سپاه پاسداران، شر تروریست‌ها را از سر مردم جهان کم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) افزود: غربی‌ها بودند که تروریسم جهانی را ایجاد کردند و در کشورهای مختلف، ناامنی و جنایت‌های زیادی را به وجود آوردند الان درصدد زیر سوال بردن سپاه پاسداران هستند که در همه این سال‌ها با تروریسم مبارزه کرده است.

وی گفت: اروپایی‌ها با حمایت و تجهیز منافقین باعث شدند که ۱۷ هزار نفر از بهترین‌های ملت ایران به شهادت برسند، داعش را برای نابودی مسلمانان ایجاد کردند و حالا متصدی حقوق بشر شده‌اند و سپاه پاسداران ما را تروریست معرفی می‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: البته اروپایی‌ها همچون گذشته پاسخ این اقدام خود را دریافت خواهند کرد و با شکست مواجه می‌شوند اما مایه تاسف است که انسان‌ها خودشان را اینقدر ارزان می‌فروشند.

وی افزود: همه عقب‌ماندگی‌های ما از طیف نادان و خائن بر جمهوری اسلامی تحمیل می‌شود که همه اینها دشمنان ما را جسور کرده تا هر جنایتی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تعبیر امام علی (ع) دژهای مستحکمی برای حفاظت از جان، مال، ناموس و امنیت مردم هستند و سپاه پاسداران در تامین امنیت و آبادانی کشور نقش بسزایی داشته است.

وی تصریح کرد: در آستانه تحول جهانی و پیچ تاریخی هستیم و به باور ما تنها دینی که می‌تواند جهان را اداره کند، اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به فرار رسیدن ماه رجب و تقارن آن با دهه فجر ادامه داد: اگر مقایسه‌ای بین دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم تسلط بیگانگان را بر کشور خود می‌بینیم که چطور درآمدهای این سرزمین را غارت و چپاول می‌کردند و از ایران حق توحش می‌گرفتند.

وی به قانون کاپیتولاسیون و اجازه استکبار برای انجام هر جنایتی در ایران اشاره کرد و گفت: بهترین انسان‌ها در زندان‌های دوران پهلوی شکنجه می‌شدند لذا امروز جوانان و نوجوانان ما باید شرایط ایران قبل از انقلاب اسلامی را مطالعه کنند تا بفهمند درچه وضعیتی قرار داشتیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دوران قبل، حین و بعد از انقلاب سه فصل جداگانه نیست بلکه اینها یک سنت است یعنی هر انسان و جامعه نتیجه اعمال خود را دریافت می‌کنند و هر جامعه‌ای هر حکومتی که دارد، شایسته همان جامعه است.

وی تصریح کرد: در هر جایگاهی که قرار داریم مسئول کارها، عمل و سکوت‌مان هستیم لذا باید احساس مسئولیت کنیم و از این اصل گریزی نیست.

امام جمعه بیرجند گفت: باید خود را از شیطان نفسانی حفظ کنیم و سرمایه عمر را هدر ندهیم زیرا همه سرمایه و منافع دنیا و آخرت در تصمیم، اراده و عمل ما خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین واجب، ضروری و فوری است اما گوش شنوایی هم می‌خواهد تا تاریخ را به فرمایش رهبر معظم انقلاب بتوانیم در این پیچ تاریخی تغییر دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: حقایق باید از منابع اصلی و قابل اعتماد مطرح شود و افراد جامعه به‌درستی به آن گوش فرا دهند.

وی اظهار داشت: طبع استعمارگران، چپاولگری و کشتار ملت‌ها است لذا ۴۳ سال است همه توطئه‌های دشمن را پشت سر گذاشتیم زیرا اینها فقط منحصر به ایران و یک گوشه جهان نیست.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی توسط استعمارگران و منافقان گفت: با وجود این همه جنایت‌ غربی‌ها هنوز برخی افراد نادان و خائن به حرف استعمارگران گوش می‌دهند و به هر بهانه‌ای آشوب و ناآرامی به راه می‌اندازند.

وی افزود: اگر انسان‌های نادان و خائن نبودند ما در کمترین زمان به آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌رسیدیم و تا کی باید ننگ این افراد را تحمل کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: باید بپرسیم آیا افراد نادان داخلی که شاهد ظلم و جنایت‌های استعمارگران در دنیا هستند، نمی‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند زیرا زمینه حضور و جنایت بیگانگان را در کشور فراهم می‌کنند.