معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از توقیف ۲۰ خودرو رانندگان متخلف در اجرای طرح برخورد با خودروهای متخلف و مزاحم هنجارشکن در خیابان معلم و جاده سلامت شهر بیرجند خبر داد.

سرهنگ علی اکبر حیدری روز دوشنبه اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان خراسان جنوبی با همکاری تیم‌های گشتی پلیس راهور و فرماندهی انتظامی شهرستان بیرجند شب گذشته تعداد ۲۰ خودرو سواری متخلف را پس از تذکر توقیف کردند.

وی گفت: این خودروها پس از توقیف و اعمال قانون روانه پارکینگ شدند و در همین طرح پلاک ۵۲ خوردو دیگر نیز به علت انجام حرکات مخاطره آمیز در سیستم پلیس راهور، ثبت توقیف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از شهروندان و رانندگان درخواست کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند از تردد بی مورد در معابر خودداری کنند.

وی به متخلفان و هنجارشکنان هشدار داد که پلیس با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد و طرح برخورد با خودروهای متخلف و مزاحم هنجارشکن تداوم خواهد داشت.

با وجود بازگشایی اصناف و برخی اماکن عمومی در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند اما رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری همچنان مورد تاکید مسوولان و متخصصان است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی پس از آن که در هفته‌های اخیر روند کاهشی نسبتا ثابت را طی ‌کرد، در روزهای اخیر افزایش داشته و دو رقمی شده است.

بیشترین موارد مثبت جدید در ۲ روز گذشته مربوط به شهرستان بیرجند و نمونه‌گیری‌های سرپایی بوده است.