فرماندار خوسف گفت: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار این شهرستان برق دارند و سایر روستاها و نقاط آبادی با استفاده از پنل خورشیدی برق آنها تامین شده است.

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در جاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی سومین روز دهه فجر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر شهرستان خوسف از نظر زیرساخت‌های برق در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی اظهار داشت: در سومین روز از دهه مبارک فجر تعداد ۶۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید.

فرماندار خوسف گفت: ایجاد پست ۱۳۲ کیلووات برای استفاده در معادن بخش جلگه ماژان یکی از مهمترین اولویت‌های شهرستان است که امیدواریم با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: امروز اجرای شبکه توسعه برق در روستای نصرآباد به نمایندگی از ۵۰ پروژه برق‌رسانی در بخش مرکزی شهرستان با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال افتتاح شد.

وی گفت: بخش اعظمی از جمعیت شهرستان خوسف در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند که ایجاد زیرساخت‌ها برای این مناطق از اولویت‌های بسیار مهم است.

آخوندی بیان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاها به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی مطرح بوده که در دولت تدبیر و امید در استان خراسان جنوبی و شهرستان خوسف انقلابی در این زمینه رخ داده است.

وی گفت: عملیات گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان خوسف در دستور کار است و طی چند ماه آتی به همه این روستاها گازرسانی خواهد شد.

فرماندار خوسف اظهار داشت: شغل اکثر جمعیت این شهرستان دامداری و کشاورزی است که در راستای تکمیل زنجیره تولید احداث کشتارگاه دام، طیور و احداث ۲ کارخانه فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در دست اقدام است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پروژه اجرای آبیاری تحت فشار در روستای تقاب نیز به نمایندگی از هفت پروژه جهاد کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان خوسف با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال افتتاح شد.

آخوندی گفت: تا پایان امسال بزرگترین کشتارگاه صنعتی استان با هزینه‌کرد ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که اجرای آن در راستای افزایش درآمد دامداران و تکمیل چرخه تولید، نقش بسزایی دارد.

افتتاح شرکت تولیدی پوشاک و کارگاه تولیدی پنجره UPVC با هزینه‌کرد چهار میلیارد ریالی از دیگر برنامه‌های سومین روز دهه فجر در شهرستان خوسف بود.

همزمان با دهه فجر بهره‌برداری از ۱۵۴ پروژه با اعتبار ۳۸۷ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال آغاز شد و در این مدت کلنگ ۲۳ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به زمین زده می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.