فرماندار نهبندان گفت: سوخت مورد نیاز مدارس، بیمارستان، ادارات و سایر اماکنی که تاکنون موفق به اخذ اشتراک گاز نشدند به‌موقع تامین شود تا در فصل سرما دچار بحران نشویم.

مجید بیکی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان افزود: سال ۹۷ گازرسانی به شهرستان نهبندان آغاز شد و سرعت گازرسانی در این شهرستان بالا بوده اما مردم به میانگین گازرسانی نرسیده‌اند همچنین براساس اعلام شرکت گاز استان تا سه ماه آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از گاز برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: مردم به میزان کافی نتوانسته‌اند فرایند گازرسانی را تکمیل کنند لذا باید شرایط لازم فراهم شود و افرادی که ۶ ماه از نصب علمک گاز خانه آنها گذشته است سوخت در اختیار آنها قرار گیرد.

فرماندار نهبندان بیان کرد: وظایف، اختیارات و ساز و کارهای شورای هماهنگی مدیریت بحران مشخص است و در این خصوص دستورالعملی در ۲۴ بند در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

وی گفت: به عنوان یکی از مصوبات این جلسه باید هر دستگاه اجرایی برای تک تک بندهای این دستورالعمل، برنامه‌ریزی، اقدام و گزارش تهیه کند و حداکثر طی ۲ هفته آینده در اختیار فرمانداری قرار دهد.

بیکی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از وقوع حادثه‌ای که انسان در آن نقش دارد بسیار مهم است و مدیران وظیفه نظارتی مهمی دارند که باید در این زمینه اقدام کنند.

وی بر اطلاع‌رسانی به‌موقع و کافی به جامعه هدف برای مثال در زمینه سرمازدگی، سیل و تگرگ تاکید کرد و گفت: بخشی از اتفاقات و خسارت‌ها با اطلاع‌رسانی به موقع قابل پیشگیری و کنترل است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه آموزش دهیاران توسط هلال احمر باید در دستور کار باشد افزود: برخی از دهیاران شهرستان تغییر کرده‌اند که باید زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سه هفته آینده فراهم شود.

وی از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیز خواست فهرست قنوات در معرض سیل یا سایر حوادث را تهیه کند و ادامه داد: برخی قنوات نیاز به اقدام خاص یا هزینه ندارد و به‌راحتی قبل از وقوع حوادث می‌توان جلوی خسارت‌ها را با استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها گرفت.

بیکی عنوان کرد: آماده‌سازی ماشین‌آلات و امکانات در اختیار دستگاه‌های اجرایی از دیگر الزامات است که هفته آینده نیز مانوری در این خصوص با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فهرست نقاط جاده‌ای پرخطر و نقاط در معرض سیل تهیه شود گفت: بازدید از پایگاه‌های هلال احمر، تامین سوخت بالگرد، سوخت ذخیره بیمارستان، منازل و مدارس از دیگر الزامات است.

فرماندار نهبندان گفت: مجوز راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات مزار سید علی توسط هلال احمر اخذ شد و برای به‌کارگیری نیرو، تامین تجهیرات و امکانات پیگیری خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای برگزاری مانور هفته بلایا و حوادث طبیعی، بازدید از رودخانه‌ها و مسیل‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای، تیغ زدن و تسطیح جاده‌ها، اطلاع‌رسانی درخصوص قطع برق و آب، راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات بخش سرداران از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.