مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: باید چرخه کامل کالاهای فرهنگی بومی استان از زمانی که توسط دستان این هنرمندان تولید می شود تا زمانی که در سبد خانوار قرار می گیرند، ایجاد شود.

 آیین اختتامیه اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان چهارشنبه ۱۲ اسفندماه در محل سالن گلبانگ بیرجند برگزار شد.

ناصر نبی زاده با بیان این که توجه عمیق به کالاهای بومی از اهمیت گسترده ای برخوردار است، ادامه داد: در شرایط اقتصادی فعلی باید از هنرمندان فعال در این زمینه و کالایی که در این بستر تولید می‌کنند ، حمایت داشته باشیم.

به گفته وی باید چرخه کامل کالاهای فرهنگی بومی استان از زمانی که توسط دستان این هنرمندان تولید می شود تا زمانی که در سبد خانوار قرار می گیرند، ایجاد شود.

وی با بیان این که خراسان جنوبی جزو ۱۶ استانی است که در حوزه جشنواره فیروزه با ۵ رشته حوله بافی، گوهر سنگ، جاجیم بافی، حصیر بافی و سفره اردی فعال شده است، اضافه کرد: جای خوشحالی است که امسال اولین گام برای فرآهم شدن بستر برگزاری این جشنواره برداشته شده و با با گذر از فضای سخت بیماری، دوره های بعدی در فضای پر شورتری انجام خواهد شد.

نبی زاده با اشاره به این که جشنواره کالاهای فرهنگی استان با هدف گفتمان سازی و حمایت از تولید و مصرف کالاهای فرهنگی، فرهنگ‌سازی تولید و مصرف کالاهای بومی و آشنایی نسل کنونی با کالاها و تولیدات استانی برگزار شد، افزود: ۱۳۶ اثر از سرتاسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۱۱۲ اثر به مرحله داوری راه یافتند.

وی به تخصص بالای هیئت داوران متشکل از امیر انوری مقدم، زهره اسدپور و محمود دلخوش اشاره کرد و گفت: این جشنواره گام نخست اقدامی گسترده برای معرفی توانمندی ها و کالاهای بومی خراسان جنوبی است.