مجتمع حمایتی بهزیستی به منظور ارایه خدمات به جامعه هدف در آرین‌ شهر قاینات در دومین روز دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی  روز یکشنبه در آیین افتتاح این مجتمع ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: این دهه فرصت مناسبی برای بیان فعالیت‌های دولتمردان به مردم است که در این زمینه فعالیت‌ها انجام شده را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

مشیرالحق عابدی ادامه داد: این پروژه از ثمرات سفرهای استاندار خراسان جنوبی به شهرستان قاینات است و امیدوارم بازگشایی این مجتمع در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد و این معضلات در استان به حداقل برسد.

وی با تشکر از مدیرکل و همکاران بهزیستی برای پیگیری به ثمر رساندن این پروژه گفت: دولتمردان استان تمامی فعالیت‌های یک سال گذشته یعنی از دهه فجر پارسال تاکنون را بر تکمیل برنامه‌های اعلامی در استان گذاشته‌اند و درصد پیشرفت آنها را در مناسبت‌های مختلف به استحضار مردم شریف استان می‌رسانند.

وی بیان کرد: همانطور که در توضیحات مدیرکل بهزیستی اشاره شد با درایت استاندار محترم در ارتباط با به ثمر رسیدن این پروژه که سال ۱۳۹۳ کلنگ‌زنی شده بود، امسال شاهد تحقق آن هستیم و این یکی از ثمرات سفرهای استاندار به شهرستان‌ها است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: عملیات ساخت مجتمع حمایتی بهزیستی در آرین‌ شهر از سال ۱۳۹۳ در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و زیربنای ۴۲۰ مترمربع آغاز شد و امروز به به بهره برداری رسید.

علی عرب نژاد افزود: ۶۹۲ میلیون تومان برای ساخت این مجتمع هزینه شده که ۵۴۲ میلیون تومان اعتبار تملک و دارایی شهرستان و مابقی با حمایت استاندار در سفر قبل به قاینات تامین شد.

وی اظهار داشت: این مجتمع به ۵۰۰ معلول و ۱۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و به تمام مردم نیز خدمات توانبخشی و پیشگیری ارایه می‌کند.

افتتاح عملیات آبخیزداری روستای انجول به نمایندگی از ۱۲ پروژه، مجتمع آبرسانی زول، آغاز عملیات گازرسانی به ۱۳ روستا، بازدید مسکن محرومان، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب و بخش NICU بیمارستان قاین از دیگر پروژه‌های افتتاحی دومین روز دهه فجر در شهرستان قاینات است که با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار و جمعی از مسوولان انجام می‌شود.

در نخستین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی و خانواده شهید پاسدار مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری پور در بیرجند آغاز شد و هنرستان زنده یاد «هدایت‌ الله موسوی» در این شهر به بهره‌برداری رسید.

کلنگ‌زنی یادمان شهدای گمنام و بازپیرایی پارک پروفسور معتمدنژاد شهر بیرجند از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در اولین روز دهه فجر بود.

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

آرین‌ شهر دارای ۲۳ هزار نفر جمعیت است و در فاصله ۵۰ کیلومتری قاین قرار دارد.