با رایزنی های صورت گرفته توسط استاندارخراسان جنوبی ، حج و زیارت استان و اداره کل فرودگاه های پروازهای عتبات از فرودگاه شهید کاوه بیرجند برقرار گردید.
مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت: مکاتبات و رایزنی ها جهت برقراری پروازهای نجف از چند ماه گذشته آغاز گردیده و در این مدت جلسات با شرکت های مختلف هواپیمایی برگزار گردید که مهم ترین مساله در عدم برقراری پروازها ظرفیت بالای مسافری ناوگان های فعال در سطح کشور بود که به دلیل اینکه عمده هواپیماهای موجود بدنه متوسط به بالا آماده خدمت رسانی بودند این ظرفیت مسافری مناسب زائرین استان خراسان جنوبی نبود.
طهماسبی اظهار داشت: سرانجام پس از رایزنی های استاندار محترم، مدیر کل بنیاد شهید استان و مدیریت حج و زیارت استان و پیگیری این اداره کل هواپیمایی پارس ایر میزبانی زائرین عتبات استان خراسان جنوبی را عهده دار گردید که به دلیل در اختیار داشتن هواپیماهای بمباردیر با ظرفیت ۴۵ نفر مناسب زائرین عتبات این استان می باشد.
عظیم طهماسبی افزود: پرواز بیرجند – نجف- بیرجند از سه شنبه ۱۸ بهمن ماه سال جاری آغاز می گردد و اولین گروه از زائرین فردا سه شنبه از طریق فرودگاه مشهد اعزام خواهند شد و در اولین پرواز میزبان گروه اعزامی از مشهد خواهیم بود و پس از آن اعزام و بازگشت زائرین از طریق فرودگاه بیرجند خواهد بود.
مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: پرواز نجف- بیرجند-نجف سه شنبه ها ساعت ۰۶:۰۰ از بیرجند آغاز ساعت ۰۸:۲۰ وارد فرودگاه نجف شده و ۰۹:۰۰ فرودکاه نجف را مقصد فرودگاه بیرجند ترک خواهد نمود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور