#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

امام جمعه موقت بیرجند گفت: پیروزی در جنگ نامتقارن و ترکیبی دشمنان، از آن اراده‌ها است چرا که مردم ایران اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی نیز با توکل بر خداوند متعال و اراده قوی خود به پیروزی رسیدند.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، مردم در اوایل انقلاب در یک جنگ‌ نامتقارن قرار داشتند و دشمنان با همه ابزارها ‌و انسجام در مقابل مردم ایران قرار گرفتند ولی مردم ما در برابر آنان تنها قدرت ایمان داشتند.

وی افزود: در حالی که دشمنان سرمایه‌های ظاهری از جمله تجهیزات، سلاح‌های قوی و انسجام و اتحاد داشتند، در برابر قدرت ایمان مردم قرار گرفتند که در نهایت وعده الهی رقم خورد و انقلاب ما با معجزه الهی به پیروزی رسید.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر جا جنگ نامتقارن وجود دارد، پیروزی از آن اراده است گفت: هرجا اراده قویتر باشد، پیروزی حاصل می‌شود و مردم با پشتوانه اعتقادی به این باور رسیدند که باید از رهبر خود تبعیت کنند و این تحول در پیروزی انقلاب رقم خورد.

وی اظهار داشت: امروز هم در برابر استکبار جهانی و جنگ نامتقارن و ترکیبی تنها اراده‌هاست که اگر با ایمان و توکل به خداوند، تمرکز بر پیروزی قبلی و با وعده‌های قطعی خداوند همراه شود، قطعا امت مسلمین پیروز خواهد شد و آینده از آن شما مومنان و انقلاب ما پیروز در سراسر جهان خواهد بود.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: یک سفارش از امام راحل داریم و درسی است برای ما در طول تاریخ که اگر می‌خواهیم مقاصد خود و کشورمان را به ثمر برسانیم همه باید با هم باشیم و این درس همبستگی است که از ۲۲ بهمن فرا می‌گیریم.

وی گفت: به گفته امام راحل باید این درس را با تمام قوا دریابیم و با تمام قوا حفظ کنیم، ۲۲ بهمن باید در طول زندگی سرمشق ما باشد و نسل‌های بعد ما ۲۲ بهمن را که غلبه ایمان بر کفر، الله بر طاغوت و اسلام بر کفر بود، حفظ کنند و بزرگ بشمارند.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: چرا که خداوند متعال بار دیگر ملت ما را یکپارچه و پیروز کرد پس باید همیشه این روز الهی را بزرگ بشماریم و از آن درس بگیریم.

وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که شرط تحقق الهی این است که در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهیم و یاس و ناامیدی را از خودمان دور کنیم و این نخستین و ریشه‌دارترین جهاد شماست.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه اکنون در جنگ اقتصادی و فرهنگی قرار داریم گفت: بدون توجه به امیدآفرینی هیچ گامی برداشته نخواهد شد و باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم و با نگاه و روحیه انقلابی و با عمل جهادی بتوانیم مسیر خودمان را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: دولتمردان هم باید مبارزه با فساد و آلودگی‌ها و مساله عدالت در شعار دولت مردمی را به‌جد دنبال کنند تا رضایت مردم کسب شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تقدیر از تلاش مجموعه نیروی هوایی ارتش افزود: عظمت این عزیزان در ۱۹ بهمن سال ۵۷ بر کسی پوشیده نیست، یک نیروی مسلح و نظامی همه خطرات را به جان می‌خرد و با حضور در محضر نایب امام زمان (عج) بیعت می‌کند که وقتی مردم این صحنه را می‌بینند، امیدوار می‌شوند.

وی بیان کرد: امام راحل در ۲۱ بهمن ماه به صراحت می‌گوید که حکومت نظامی شکسته شود و  مردم به صحنه بیایند که زمینه پیروزی در ۲۲ بهمن فراهم می‌شود و این صحنه‌ها را انسان‌های مومن از جمله این بزرگواران نیروهای هوایی ارتش از قبل ایجاد کردند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: پس از تلاش‌ها و زحمات علمای اسلام در طول تاریخ این نهضت بزرگ انقلاب به دست بزرگمرد تاریخ، امام خمینی (ره) رقم خورد چرا که امام راحل با شناخت از جامعه و ظرفیت‌های مردم آن را رقم زد.

وی با بیان اینکه به فرموده امام علی (ع) تقوا بزرگترین سرمایه عقلی است افزود: خدامحوری و تقوا می‌تواند بسیاری از دردها و آسیب‌های اجتماعی را حل کند و در نهایت مایه بصیرت در جامعه است که دل‌های انسان را بیدار می‌کند و حتی شفای بیماران جسمی هم تقوای الهی است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: این همه خبرهایی که از فساد و آسیب در جامعه منتشر می‌شود، قطعا نشانه بی‌تقوایی است و راه درمان آن هم فقط سیستم‌های انتظامی و قضایی نیست.

وی با اشاره به حادثه‌ای در شیراز که یکی از کارکنان انتظامی مظلومانه به شهادت رسید گفت: این بی‌تقوایی و جهل است و انسانی را که برای خدا و امنیت جامعه تلاش می‌کند این گونه مظلومانه به شهادت می‌رسانند.

حجت الاسلام نوفرستی اضافه کرد: سلامتی و امنیت از نعمت‌های مجهول خداوند است و هرچه در جامعه باورهای دینی تقویت شود، این‌ موضوع امنیت‌آور است و هرچه در زمینه توحید و زمینه‌های معنوی در جامعه کار شود، زمینه‌های امنیت فراهم خواهد شد.

وی گفت: اینها سوء‌تربیت در برخی کانال‌ها است که بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب، هنوز تحت تاثیر فرهنگ غرب و بیگانه قرار می‌گیرند اما بدانند که امنیت خط قرمز نظام است و قطعا مردم ما از تلاش نیروهای انتظامی حمایت می‌کنند و هرگز کسانی که این جنایات را مرتکب می‌شوند، امنیت نخواهند داشت.

خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای کسب معرفت و تقویت ایمان است که فصل عبادت الهی محسوب می‌شود و ماه‌های دعا، نیایش و خودسازی است.

وی افزود: در این فصل عبادت به درگاه خداوند پناه ببریم چرا که نتیجه آن توبه و گذشت از گناهان گذشته ماست و در ما این ظرفیت را ایجاد می‌کند که از رحمت خاص الهی بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ماه رجب، ماه خداوند، رسالت و ولایت است گفت: اعتکاف در این ماه خیلی توصیه شده‌ است البته اگر زمینه آن به دلیل شیوع کرونا فراهم شد، امیدواریم با تلاش مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی موقعیتی داشته باشیم که از این فرصت الهی هم استفاده کنیم.

همزمان با چهارمین روز دهه فجر، میز خدمت دستگاه‌های اجرایی امروز (جمعه) در تمامی پایگاه‌های نماز جمعه استان خراسان جنوبی برپا شد و در مرکز استان نیز مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مختلف در محل مسجد جامع المهدی (عج) پاسخگوی سئوالات و درخواست‌های مردم بودند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در میز خدمت مسجد جامع المهدی (عج) بیرجند شرکت کرد و به درخواست‌های شماری از مردم پاسخ گفت.

استاندار خراسان جنوبی نیز امروز بدون اطلاع قبلی در نماز جمعه آرین‌شهر از توابع شهرستان قاینات حضور یافت.