#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال تاکنون ۸۰ درصد امدادرسانی‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای استان بوده است.

محمدرضا رضایی  افزود: از ابتدای طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند آغاز شده تاکنون به ۱۰ مورد حادثه امدادرسانی شده که هشت مورد مربوط به حوادث جاده‌ای با ۳۰ مصدوم بوده است.

وی با  تاکید بر اینکه رانندگان توجه کافی به قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته باشند ادامه داد: ۲ عملیات رهاسازی هم این مدت صورت گرفته که بیانگر شدت تصادفات در جاده‌های استان است.

رضایی تاکید کرد: با توجه به وضعیت جاده‌های استان و پیش‌بینی افزایش چشمگیر مسافران نوروزی رانندگان حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند و رعایت فاصله ایمنی را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: علت بسیاری از حوادث رانندگی در استان واژگونی برگرفته از خواب آلودگی است لذا رانندگان استراحت کافی داشته باشند و هر یک ساعت رانندگی حتما ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از فعالیت ۲۵ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه سیار در شهرستان‌های زیرکوه، طبس، فردوس، بیرجند، قاین و نهبندان خبر داد و تصریح کرد: تیم آنست برای حوادث احتمالی در آماده باش کامل قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به جامعه هدف است اظهار داشت: مردم در صورت هرگونه حادثه با شماره تلفن ۱۱۲ تماس بگیرند تا تیم‌های امداد و نجات در اولین فرصت نسبت به امدادرسانی اقدام کنند.