نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروزه باید در مسائل اقتصادی شفافیت وجود داشته باشد تا دشمن نتواند در آن ابهامی به وجود آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با مدیرعامل بنیاد برکت کشور افزود: ما با مردمی زندگی می‌کنیم که تحت فشارهای تورم ۵۰ درصد از نان خوردن خود می‌زنند و به مستحق کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: ماهیت جامعه ما با جامعه‌های دزدی که وقتی بحث کرونا می‌آید وسائل بهداشتی را از کشورهای دوست خود می‌دزدند، فرق می‌کند.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: شایسته این مردم، مسوولان شایسته و شایسته مسوولان شایسته نیز همین مردم هستند.

وی ادامه داد: یقین بدانید خود به خود آن دسته از افرادی که دارای ارزش‌های دینی، اسلامی، ایمانی، انقلابی و بسیجی هستند از دیگرانی که روح دینی‌شان مرده است جدا خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: ایران اسلامی از ۴۰ سال قبل به خاطر استقلال طلبی، مغبوض مستکبران جهانی بوده است.

وی ادامه داد: مسکتبران جهان از همان روز اول همه گزینه‌ها را برای به زمین زدن ملت ایران آزمایش کردند و عملا در همه گزینه‌ها نیز شکست خوردند و اکنون نیز نفس‌های آخر خود را می‌کشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مستکبران همانطور که در این ۴۰ سال به اهدافشان نرسیده‌اند اکنون نیز نخواهند رسید اما آسیب‌های فراوانی به وسیله خود و عوامل نفوذی‌شان بر جامعه و مردم ما در قسمت‌های مختلف از جمله در بخش‌های اقتصادی وارد کرده‌اند.

وی بیان کرد: خداوند را شاکریم در مقابل برنامه‌های دشمن و نفوذی‌های آنها، مردم انقلابی ایران اسلامی با هوشیاری همه مشکلات را تحمل کرده‌ و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌اند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در بحث کرونا کشورهایی متهم هستند که ویروس کرونا جز ویروس‌های آزمایشگاهی آنها است و از فروع مسائل بمب‌های میکروبی آنها به شما می‌آید.

وی ادامه داد: آنها تصور می‌کردند بعد از این همه تحریم، فشار و شیطنت، نخستین کشوری که به ستوه درخواهد آمد، کشور ایران خواهد بود اما خواب آنها آنگونه که می‌خواستند تعبیر نشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: در بحث شیوع بیماری کرونا ایران، انقلاب و مردم ما و عده‌ای از مسوولان متعهد خوش درخشیدند به گونه‌ای که حتی آنچه را که دیگران به عنوان چالش برای ما مهیا کرده بودند را به فرصت برای شکوفا شدن تبدیل کردند.

وی تصریح کرد: قدم اول در شکوفایی فرصت‌ها از جانب مردم و رهبر حکیم ما است، اما نمی‌شود خدمات بخشی از مسوولان و بعضی از نهادها مانند سپاه پاسداران، ارتش، نیروهای انتظامی، بسیج و اندیشه بسیجی را نادیده گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مدیریت سازمان‌های اقتصادی از جمله بنیاد مستضعفان، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد برکت قابل قدردانی است.

وی گفت: پس از شیوع کرونا در شرایطی که مردم ما از وقت، اموال و افکارشان برای رسیدگی به محرومان خرج کردند اما در کشورهای پر ادعای جهان مردم در صف اسلحه ایستادند و ماهیت خود را نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در کشور ما مردم و مسوولان بلافاصله بر اساس فرهنگ، دیانت و عشق به انقلاب و رهبری، آنهایی که از کرونا آسیب دیده بودند را شناسایی کردند و به کمک آنها شتافتند.

وی اظهار داشت: در کشورهای غربی با آن همه ادعا و آزادی‌های کاذب و شیطنت‌آمیزشان مشاهده می‌کنید که نیروهای امنیتی، انتظامی، گارد و ارتش چه بر سر مردم می‌آورند اما در ایران اسلامی نیروهای انتظامی و نظامی برای خدمت‌رسانی به مردم چه می‌کنند.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه حرف نهایی بشر امروزه عدالت طلبی است تصریح کرد: اگرچه کسانی در داخل بد عمل کردند و خواستند چهره انقلاب را آلوده کنند، اما انقلاب چهره واقعی خود را در این ارزش‌ها نشان می‌دهد و بطلان سحر می‌کند.

وی بیان کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی ما آسیبی که از جانب توطئه‌های غربی بر مردم وارد می‌شود را به جان می‌پذیرند اما افتخار خدمت به مردم را از دست نمی‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: امروز مردم دنیا نشان می‌دهند که نظام ایران می‌تواند دنیا را اداره کند چراکه بر اساس عدل است، بنابراین هر کسی که خارج از قانون عدل عمل کند اقداماتش هیچ ربطی به اسلام و انقلاب ندارد بلکه یک فرد نفوذی است.

وی اضافه کرد: امروز مردم دنیا به طرفداری از امام علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) فریاد می‌کشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: گزارش‌های شفاهی به خاطر نمی‌ماند و هیچ نقشی ندارد، لذا مستندات خود را به صورت مکتوب به مسوولان ارائه دهید و هر اقدامی را به اطلاع مردم برسانید زیرا صاحب اصلی این انقلاب مردم هستند و این اطلاع‌رسانی به مردم سرمایه شما است.

وی افزود: مسوولان در این نهادها قابل اعتماد هستند اما امانتی که در دست آنها است باید تا رده‌های پایین، نظارت دقیق شود تا به دست اهلش برسد و بیگانه نتواند نقاط ضعفی از آن دریافت کند زیرا نقاط ضعف آسیب‌های فراوانی در پی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه بعد از انجام فرائض دینی هیچ کاری لازم‌تر از گره‌گشایی از کار مردم نیست گفت: قدر خودتان را بدانید و در خدمت به محرومان که بزرگترین شاخصه دین، مذهب و روش اهل بیت(ع) است، کوتاه نیایید و بدانید خداوند به شما این شانس را عنایت کرده است تا در خدمت به محرومان تلاش کنید.