معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال فرم های تکمیل شده ششمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از شهرستان های بیرجند، قاین، زیرکوه، سربیشه و سرایان به دبیرخانه مرکزی تهران خبر داد.
محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح “انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران” را با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری ، اثر بخش و پایدار برگزار می کند. به گفته وی “پایتخت کتاب” عنوانی است که به یک شهر شرکت کننده که بر اساس نظر هیئت داوران ، بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشد، هر سال اعطا می شود.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که مهلت ارسال فرم های مربوط به طرح مذکور ۳۰ آذرماه ۹۸ اعلام شده بود، اضافه کرد: این تاریخ تا ۱۰ دی ماه تمدید شد و امروز با پایان یافتن مهلت آن، فرم های تکمیل شده ششمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از شهرستان های بیرجند، قاین، زیرکوه، سربیشه و سرایان به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شد.