– آزمون ورودی مقطع دکتری سال ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشورصبح دیرو پنجشنبه با رقابت هزار و ۳۶۸ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

، آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در استان خراسان جنوبی صبح دیروز  یازدهم اسفند با رقابت ۶۱۸ داوطلب زن و ۷۵۰ داوطلب مرد در ۲۴۷ کد رشته در حوزه‌های امتحانی سالن امید، سالن فجر، پردیس علوم و کلاس‌های مشترک دانشگاه بیرجند برگزار شد.

همچنین آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ از عصر پنجشنبه با حضور ۴۱۷ داوطلب شامل ۲۱۵ داوطلب زن و ۲۰۲ داوطلب مرد در حوزه‌های آزمونی دانشگاه بیرجند آغاز شد

داوطلبان در آزمون سراسری کارشناسی ارشد در نوبت عصر روز پنجشنبه و نوبت صبح و عصر روز جمعه دوازدهم اسفند به رقابت می‌پردازند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند و دبیر ستاد استانی آزمون‌ها در خراسان جنوبی گفت: آزمون سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

سید جواد حسینی‌واشان افزود: آزمون مقطع دکتری سال ۱۴۰۲ در نوبت صبح امروز (پنجشنبه) با رقابت هزار و ۳۶۸ داوطلب شامل ۶۱۸ نفر زن و ۷۵۰ نفر مرد در ۲۴۷ کد رشته برگزار شد.

وی بیان کرد: داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی ارشد نیز در نوبت عصر پنجشنبه و نوبت صبح و عصر فردا به رقابت می‌پردازند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: چهار هزار و ۸۷۶ داوطلب خراسان جنوبی در آزمون کارشناسی ارشد حضور دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۲ داوطلب زن و ۲ هزار و ۳۱۴ داوطلب مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه همراه داشتن کارت ملی و کارت شرکت در آزمون عکسدار برای ورود به جلسه آزمون الزامی است افزود: به همراه داشتن هرگونه وسیله فلزی، الکترونیک و هوشمند در جلسه آزمون ممنوع است و داوطلبان باید خودکار آبی، مداد، پاک کن و مدادتراش ساده به همراه داشته باشند.

حسینی‌واشان گفت: داوطلبانی که کارت داوطلبی آنان دارای نقص یا اشتباه است باید برای رفع مشکل به سازمان مرکزی دانشگاه واقع در پردیس شوکت‌آباد مراجعه کنند.