فرماندار فردوس گفت: خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید به مردم یادآوری و اطلاع‌رسانی شود.

حمید حلاج مقدم روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه فردوس به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مسوولان شهرستان باید در هر جایگاه و سازمانی که هستند، در مناسبت‌های مهمی مثل دهه مبارک فجر، خدماتی که از ابتدای انقلاب تاکنون در شهرستان ارائه شده و نیز فعالیت‌های حوزه خدمتی خود را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به برخورداری ۹۶ درصدی روستاهای شهرستان فردوس از ۲۰ شبکه دیجیتال گفت: بهره‌مندی ۹۵ درصدی روستاییان فردوس از خدمات تلفن همراه و نیز بهره‌مندی ۹۳ درصدی از اینترنت پرسرعت می‌تواند در ارتباط روستاهای ما با دنیا، برای معرفی محصولات و ظرفیت‌های روستایی بسیار موثر واقع شود.

فرماندار فردوس اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، ۹۷ درصد از روستاهای شهرستان فردوس از شبکه گاز برخوردارند که در آینده نزدیک جشن برخورداری تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برگزار خواهد شد.

وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کشور ما تحت تحریم‌های شدید و ظالمانه‌ای قرار داشته و در سال‌های اخیر نیز دشمنان نظام توطئه‌های آشکاری علیه ایران ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بحث دارو کشور ما مورد تحریم‌های شدید قرار دارد، افزود: خدماتی که در کشور ارائه می شود از توان داخلی جوانان کشور خودمان است.

۹۸.۵ درصد جمعیت شهرستان فردوس باسواد هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس نیز در آیین نواختن زنگ انقلاب در دستان شهید بخشایش این شهرستان گفت: به برکت انقلاب اسلامی، این شهرستان با ۹۸.۵ درصد باسوادی، باسوادترین شهر استان خراسان جنوبی است.

محمد ناظری افزود: اگر در قبل از انقلاب تمام پزشکان منطقه، پزشکانی از کشورهای خارجی بودند، امسال ۲۵ دانشجوی پزشکی از این شهرستان را تحویل انقلاب اسلامی دادیم که بعد از دانش‌آموختگی در خدمت شهر و دیار خود خواهند بود.

دهه فجر امسال در شهرستان فردوس ۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان، افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

دیدار با امام جمعه فردوس، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام، رژه موتوری خودرویی، گلباران تمثال حضرت امام (ره)، نواختن زنگ انقلاب در دبستان شهید بخشایش فردوس، نواختن زنگ انقلاب در مدارس روستایی و عشایری و دیدار با امام جمعه اسلامیه از برنامه‌های اولین روز دهه مبارک فجر در این شهرستان بود.