#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۱ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی برای رای دادن بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

غلامرضا شریف زاده، امروز پنج شنبه ۲۷ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت: این شعبه در مرکز استان در پارک خانواده از ساعت ۱۰ تا ۱۲ مستقر خواهد بود.

 وی با بیان اینکه در هر شهرستان یک شعبه برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، افزود: به بیماران کرونا مثبت ثبت شده در سامانه، ساعت و مکان حضور در این شعب با پیامک اعلام می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از افردای هم که علائم بالینی دارند خواست با هماهنگی با مراکز بهداشت به شعبی که برای این افراد تعبیه شده مراجعه کنند.

شریف زاده با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای، تصریح کرد: رای دهندگان حتما با ماسک وارد شعب شوند. خودکار شخصی همراه داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه مردم بعد از رای دادن بلافاصله محل را ترک کرده و از تجمع بیرون از شعبه خودداری کنند، افزود: در شعب هم ماده ضدعفونی ترجیحا به صورت چشمی و پدالی در نظر گرفته شده و بهتر است مردم ماده ضدعفونی کننده شخصی همراه داشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: همچنین برای شعب اخذ رای ناظرانی به عنوان نماینده از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

به کرونایی‌ها از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌کنیم

سعید برقی، دبیر ستاد انتخابات بیرجند نیز گفت: شعبه‌ سیار برای جمع آوری آراء بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان بیرجند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شعبه ۱۰۴ سیار برای این افراد پیش بینی شده که این شعبه علاوه بر حضور در بیمارستان‌ها، آراء مبتلایان به کرونا را در بوستان خانواده بیرجند اخذ می‌کند.

برقی ادامه داد: افرادی که از  ۱۵ روز گذشته تست کرونایشان مثبت اعلام شده و در منازل خود بسر می‌برند، از طریق پیامک دعوت به انتخابات می‌شوند، تا از ساعت ۱۰ تا ۱۳ با حضور در بوستان خانواده با رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی در انتخابات شرکت کنند.

وی از جابجایی ۱۰ شعبه اخذ رای در شهر بیرجند خبر داد و یادآور شد: این شعب که معمولا از شعبه شلوغ شهر بودند و به دلیل شیوع کرونا، شرایط لازم برای مراقبت از سلامتی مردم را نداشتند، تغییر مکان داده شدند که مهم‌ترین آن شعبه شهردار بیرجند که به بوستان توحید منتقل شده است.