#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرماندار فردوس با اشاره به تغییر رنگ ‌این شهرستان از قرمز به نارنجی گفت: تغییر رنگ نباید باعث کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خیز مجدد بیماری شود.

حمید حلاج مقدم روز شنبه در نشست ستاد کرونا شهرستان فردوس افزود: باید با حساسیت بیشتری دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها را تا واکسیناسیون سراسری و مهار کامل ویروس کرونا رعایت کنیم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران شبکه بهداشت و درمان گفت: خوشبختانه پیک چهارم کرونا روند نزولی به خود گرفته و شهرستان فردوس در حال حاضر از وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) به نارنجی (پرخطر) تبدیل شده است.

فرماندار فردوس از اعضای کمیته واکسیناسیون و دستگاه‌های دولتی نیز خواست نهایت همکاری را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند و فضاهای مورد نیاز را در فردوس و شهرهای اسلامیه و باغستان حتی مراکز دهستان در اختیار این شبکه قرار دهند تا از ازدحام جمعیت هنگام تزریق واکسن جلوگیری شود.

وی افزود: به زودی واکسن‌های تولید داخل هم به واکسن‌های خارجی اضافه خواهد شد و تعداد بیشتری از مردم هر روز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد لذا باید این حجم از تزریق در فضاهای مختلف صورت گیرد تا شاهد تمرکز و ازدحام جمعیت نباشیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس هم گفت: هزار و ۲۹۷ سالمند بالای ۸۰ سال در این شهرستان شناسایی شدند که تاکنون ۲۵۹ نفر از آنان معادل ۲۰ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

احمد نگهبان افزود: تاکنون هزار و ۳۸۱ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌ایم و براساس اولویت‌های تعیین شده از مرکز، به کادر درمان و اورژانس، سالمندان، پاکبانان و بیماران خاص تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت فردوس نیز با ارائه گزارشی از روند واکسیناسیون اظهار داشت: در آینده نزدیک تزریق واکسن کرونا به تعداد بیشتری از واجدین شرایط آغاز خواهد شد و ما نیازمند همکاری دستگاه‌ها و اختصاص مراکز بیشتری به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت خواهیم بود که در اولین درخواست اداره آموزش و پرورش، سالن معراج شهدا را در اختیار مرکز بهداشت قرار داده است.

محمود حسین‌زاده افزود: تاکنون از افرادی که در شهرستان فردوس واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند هیچ گونه عارضه قابل توجهی گزارش نشده است لذا باید بین عارضه و واکنش به واکسن تفاوت قائل شویم.