#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای در این استان به‌صورت رایگان دفترچه الکترونیکی بیمه سلامت می‌گیرند و بابت آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

علی اربابی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اهداف کلان و مهم سازمان بیمه سلامت ایران، تکمیل پوشش بیمه همگانی آحاد جامعه است و در همین خصوص طرح پوشش بیمه‌ای رایگان افراد فاقد هرگونه بیمه، در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهرها طراحی و اجرا شد.

وی اظهار داشت: طرح پوشش بیمه سلامت رایگان محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهر بیرجند روز گذشته با حضور مدیران و مسوولان بیمه سلامت و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در پایگاه حاشیه موسی بن جعفر (ع) اجرایی شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف این طرح، تکمیل پوشش بیمه آحاد جامعه و مهمتر از آن بهره‌مندی این افراد از خدمات درمانی برای سلامت خود و ارتقای سلامت جامعه است.

وی عنوان کرد: از آنجایی که با اجرای این طرح عمده افراد محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهرها زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و این افراد توان مالی مناسبی در پرداخت هزینه‌های درمان ندارند، کمک قابل توجهی به آنان برای کاهش هزینه‌های درمان خواهد شد.

اربابی افزود: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای که دارای کد ملی و ایرانی باشند در این طرح به‌صورت رایگان دفترچه الکترونیکی بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

وی گفت: براساس برآورد ما تعداد افراد فاقد بیمه در خراسان جنوبی به نسبت کشور بسیار پایین است اما افراد فاقد بیمه داریم و تخمین ما حدود پنج تا ۱۰ هزار نفر است.