معاون هماهنگ‌ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امسال به مناسبت چهل و سومین سالروز تشکیل بسیج ۴۳ عنوان برنامه محوری در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در رده‌های قشری، پایگاه‌ها، حوزه‌ها، کانون‌ها و نواحی مقاومت بسیج سراسر استان اجرا می‌شود.

 سرهنگ رضا هزاری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز می‌شود و شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است.

وی گفت: به مناسبت هفته بسیج ۴۲ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود که بیش از ۲۲۳ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته بسیج افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در اولین روز از هفته بسیج انجام می‌شود و مسئولان بسیج در شهرستان‌ها با ائمه جمعه دیدار خواهند کرد.

وی اظهار داشت: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی با حضور بیش از هشت هزار جهادگر از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است که در قالب آن گروه‌های جهادی از ۲۸ آبان تا هفتم آذر به مدت ۱۰ روز برای خدمت‌رسانی در مناطق محروم و محلات اعزام می‌شوند.

سرهنگ هزاری از برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد و گفت: این برنامه کشوری با حضور ۲ هزار نفر از فعالان این عرصه در هشتم آذر برگزار می‌شود و افتتاح همزمان ۳۳۱ طرح اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی با سرمایه‌گذاری ۱۴۵ میلیارد ریال را داریم.

وی با بیان اینکه ۱۴ پایگاه تخصصی حجاب و عفاف در قالب طرح مهیا راه‌اندازی می‌شود افزود: ۲ مرکز کارآفرینی خواهران بسیج نیز در هفته بسیج افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ویزیت رایگان و اعزام گروه‌های جهادی حقوقدان به زندان‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: ۲۰ زندانی نیازمند با کمک ستاد دیه، خیران و بسیج حقوقدانان آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته بسیج ۱۱۰ مرکز مشاوره در سطح کشور افتتاح می‌شود اظهار داشت: سهم خراسان جنوبی سه مرکز است که در شهرهای طبس، سرایان و بیرجند آماده افتتاح است.

سرهنگ هزاری برگزاری اختتامیه لیگ علمی پایا، افتتاح مرکز رشد الگویی، بازدیدهای علمی راهیان پیشرفت و پویش نذر خون را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج برشمرد و گفت: اجتماع اقتدارآفرین بسیجیان با حضور ۱۵ هزار بسیجی در استان برگزار می‌شود و تعدادی از نخبگان بسیج متشکل از اقشار مختلف در نمایشگاه تهران حضور می‌یابند تا توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته هزار و ۲۲ بسیجی بیمه شده‌اند گفت: حدود ۴۰۰ هزار بسیجی در استان خراسان جنوبی داریم و ۱۹ قشر از جمله پزشکی، مهندسی، اساتید، دانش‌آموزی، دانشجویی، حقوقدانان، عشایر، رسانه، ادارات و کارگری فعال هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: بسیج در حوزه‌های محرومیت‌زدایی چهار جایگاه دارد که شامل قرارگاه عملیاتی شهید ناصری، قرارگاه محرومیت‌زدایی، بسیج سازندگی و بنیاد تعاون است.

وی همچنین به فعالیت ۶۰ مرکز مهد بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج در حوزه درمان ناباروری نیز ۴۵۰ زوج را تحت پوشش قرار داده که از بسته‌های حمایتی درمان برخوردار شده‌اند.

سرهنگ هزاری با بیان اینکه ۳۲ هزار کارت درمان بسیج از سال گذشته صادر شده است گفت: تاکنون یک مرکز درمانی در بیرجند ساخته شده و پیگیر ساخت مراکز درمانی ویژه بسیج در قاین، طبس و شمال شهر بیرجند هستیم.

وی بیان کرد: بیش از سه هزار بسیجی نیز از بیمه تکمیلی درمان برخوردار هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دشمن امید ملت را نشانه گرفته است افزود: خدمات دولت، نظام و بسیج باید به بهترین شکل برای مردم بازگو شود زیرا در امیدآفرینی تاثیرگذار است.

وی گفت: یکی از مسایل مهم فعلی توجه مردم به حضور در صحنه و خنثی کردن نقشه‌های دشمن در ناکارآمد جلوه دادن نظام است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور