#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی ایران که ۴۳ سال پیش با مجاهدت‌های ملت ایران و به رهبری امام راحل به پیروزی رسید، یک خیز عظیم اجتماعی بود تا به برکت اسلام، وابستگی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها از کشور زدوده شود.

جواد قناعت امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که پس از راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما دشمنان را در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی عقب راندیم و با فضای کار و تلاش که در دولت سیزدهم ایجاد شده است و به فضل الهی، آمریکا را در حوزه اقتصادی هم عقب خواهیم راند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رفع شود.

وی افزود: ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت و تکمیل نعمت الهی برای ملت ایران تحقق پیدا کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به همان معنایی که اسلام و امام راحل برای ما ترسیم کرده‌اند، ۲۲ بهمن روز طلوع و ظهور بزرگترین انقلاب تاریخ ما پس از اسلام است.

وی افزود: ۲۲ بهمن در حقیقت هم عید فطر و هم عید قربان است، عید فطر به آن معنا که ملت ما از یک دوران سخت خارج شده و دوران محرومیت تغذیه مادی و معنوی را به اتمام رسانده و عید قربان به معنای اینکه به آن مناسبت بود که ملت و مردم ما اسماعیل‌های خود را به قربانگاه فرستادند.

قناعت بیان کرد: در حقیقت ۲۲ بهمن عظمت انقلاب و اسلام را متجلی ساخت و یاس و سرخوردگی را برای دشمنان ما به ارمغان آورد؛ به فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب در هیچ کجای جهان بی‌ نام امام خمینی (ره) شناخته شده نیست.

وی گفت: برای اجرای احکام الهی و استقرار عدالت، قوانین اسلامی مشخص شد که ترکیبی از عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی، آرمان‌خواهی، مردم‌سالاری، معنویت و اخلاق است و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد انقلاب ۵۷ ملت ایران با ایستادگی بر آرمان‌ها اهداف خود را طی مسیر کند و در برابر خیانت‌ها، خباثت‌ها و فتنه‌های استکبار جهانی مقاومت کند یا آنکه افق‌های جدیدی را در مجموعه ملت‌های مسلمان به وجود بیاورد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: الان برای بسیاری از جوامع بشری، ملت‌های حوزه خاورمیانه به‌خصوص برای جهان اسلام، ایران اسلامی یک الگو شده است، محاسبات غلط ضد انقلاب، معاندان و گروهک‌های اوایل انقلاب و استکبار جهانی باعث شده که ذهن خیال‌اندیش آنان را به این باور برساند که با ترور بزرگان و رهبران انقلاب و انجام عملیات‌های خرابکانه، فتنه‌های مختلف و تحریم‌ها و فشارها راه را بر ملت ایران سد کنند.

وی گفت: امروز نظام سلطه از آفریقا، اروپا و آسیا پروژه‌های استعماری خود را پیش‌ می‌برد و در برخی کشورها با کودتا یا روش‌های مدرن سلطه‌گری امنیت و استقلال ملت‌ها را به گروگان گرفته است اما در این طرف جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری و همراهی شما ملت غیور و انقلابی همچنان قله‌های پیشرفت و اقتدار را طی می‌کند.

قناعت افزود: پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به یک الگوی ارزشی برای کشورهای آزادی‌خواه جهان و اسلام تبدیل شده است و امروز وضعیت جمهوری اسلامی ایران با ۴۳ سال قبل قابل مقایسه نیست، وقتی عملکردها و گزارش‌های داخلی و خارجی را بررسی می‌کنیم، نشان می‌دهد که واقعیت چیزی دیگری است.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی در حال پیشرفت و فتح قله‌های متفاوت است و این براساس آمارها و تحلیل خود کشورهای اروپایی، منابع بین‌المللی و سازمان‌های جهانی مختلف است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران در زمینه هسته‌ای جزو ۱۰ برتر کشور جهان است و در تمامی زمینه‌ها پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مثال‌زدنی است، دشمنان ما را تحریم و محاصره کردند و هیچ گونه مراودات علمی و اقتصادی نگذاشتند که انجام دهیم اما به برکت خون شهدا و مقاومت ملت ایران و رهبری مقام معظم رهبری، توانسته با اتکا به جوانان در زمینه‌های نظامی به قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که ما شاهد نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه هستیم و بدون حرکت نظامی، سخت‌افزاری، جنگ و لشکرکشی شاهد صدور مبانی و پیام انقلاب به اقصی نقاط جهان هستیم و امروز کشورهای آمریکای لاتین در بیخ گوش آمریکا متحد جمهوری اسلامی ایران هستند.

قناعت گفت: یکی از دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی ما ثبات و استقرار آن است و در بین همه انقلاب‌های جهان، انقلاب اسلامی ایران مثال‌زدنی و بی‌نظیر است که دارای یک ثبات است و به مرحله استقرار رسیده که با گذشت سال‌ها همان آرمان و اهداف و مبانی اولیه را دنبال می‌کند و هیچ انحرافی پیدا نکرده است.

وی اظهار داشت: انقلاب به اندازه کوچکی هم دچار انحراف، خطا و زاویه نشده است و همان مسیر اولیه و الهی خود را دنبال می‌کند که این یک پیروزی و دستاورد بزرگی است و جوان امروز ما همان شعارها و پیام‌های و باورهای دینی جوانان سال ۵۷ را سر می‌دهد و مبانی آن به‌خوبی به نسل جدید منتقل شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اینکه توانستم پیشرفت کنیم و نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی و برخی نفوذی‌های داخل را نقش بر آب کنیم و اینکه اهداف انقلاب به نسل‌های جدید منتقل شود، یعنی توانستیم و انقلاب خود را حفظ کردیم.

وی عقلانیت انقلابی را یکی از وجوه اصلی انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: در صورتی که استکبار جهانی این موضوع را زیر سوال می‌برد و برخی بدخواهان داخلی می‌خواهند این گونه وانمود کنند که حرکت انقلابی مردم ایران با عقلانیت بیگانه است در حالی که عقلانیت در کنار دو مفهوم عدالت و معنویت جزو تفکیک‌ناپذیر انقلاب اسلامی است و شاکله فکری نهضت امام راحل را تشکیل می‌دهد.

قناعت افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که محاسبات جمهوری اسلامی ایران از روز اول براساس منطق عقلانی بوده است که باعث شده امروز بگوییم توانستیم.

وی تاکید کرد: برای اینک انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم، شاخص‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن را مقام معظم رهبری بیان کردند؛ پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب به عنوان شاخص اول انقلاب باعث می‌شود که دچار عملگرایی افراطی نشویم و هر کسی که به این مبانی پایبند باشد، حرکتش مستمر و مستقیم خواهد بود و این پایبندی نباید ضعیف باشد چرا که دچار فراز و نشیب‌های زیادی خواهیم شد.

استاندار خراسان جنوبی هدف‌گذاری آرمان‌های انقلاب با همت بلند برای اینکه دچار ناامیدی نشویم را شاخص‌ دوم انقلابی‌گری برشمرد و گفت: دشمن در حال ریختن بذر ناامیدی در کشور است در حالی که ایران پیشرفت‌های فراوانی داشته و مانند سایر کشورهای مشکلاتی هم دارد اما امپراطوری رسانه‌ای دشمنان اجازه نمی‌دهد که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کشورهایشان انعکاس پیدا کند ولی ضعف‌ها و مشکلات ما را  بزرگ می‌کنند و انعکاس می‌دهند.

وی افزود: استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سومین شاخص انقلاب ما است که باید در استقلال سیاسی فریب دشمن را نخوریم، گول اعضای مذاکره‌کننده اروپایی و لبخند آنان را نخوریم و در کنار مذاکرات نباید با منافع ملت بازی کنیم.

قناعت گفت: استقلال فرهنگی یعنی سبک زندگی خودمان را سبک زندگی اسلامی و ایرانی انتخاب کنیم و استقلال اقتصادی یعنی هضم نشدن در اقتصادی جهانی و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی باید مشکلات خودمان را حل کنیم تا تکانه‌های اقتصاد جهانی بر ما اثرگذار نباشد.

وی حساسیت در برابر دشمن و نقشه‌های دشمن را چهارمین شاخص انقلابی‌گری عنوان کرد و افزود: باید دشمن‌شناس باشیم و با فتنه‌های مختلف آن مقابله کنیم.

استاندار خراسان جنوبی از تقوای دینی و سیاسی به عنوان پنجمین شاخص نام برد و گفت: تقوای سیاسی و دینی به هم گره خورده و در تقوای دینی بایدها و نبایدها را اسلام برای ما مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: تقوای سیاسی در راستای تقوای دینی است و باید از لغزش‌هایی که دشمنان برای ما ایجاد می‌کنند، خود را حفظ کنیم.

راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در بیرجند با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم از میدان قدس این شهر آغاز شد و در مسیر میدان جانبازان، میدان عروج، بلوار پیامبر اعظم (ص)، میدان سپیده، میدان سپاه تا میدان نماز و مسجد جامع المهدی (عج) محل اقامه نماز جمعه ادامه یافت.

مردم سایر شهرستان‌های استان نیز به‌صورت خودرویی و موتوری در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شرکت کردند.