نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امنیت با همکاری و همراهی مردم قانون‌پذیر تکمیل می‌شود و در این جهت مقوله امنیت با وحدت ارتباط دارد.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی که به مناسبت هفته انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد افزود: اگر وحدت ملی به معنای تام آن انجام شود امنیت ملی هم به معنای واقعی کمله تحقق پیدا خواهد کرد.

وی گفت: امنیت شرط اولیه هر گونه اقدامی در جامعه است که برعهده نیروی مقتدر و امین انتظامی جمهوری اسلامی بوده لذا در کنار ده‌ها مسوولیت ارزشمند و خدمت رسانی‌های بی منت به دنبال تامین امنیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در گذشته‌های دور در شهر، روستا یا هر نقطه‌ای کاروان‌هایی که می‌رفتند اگر امنیت به هم می‌خورد توسط دزدان محلی بود پس مقابله با آنها مشکل نبود اما امروز دشمن در طراحی‌هایی که دارد به هر نحو تلاش می‌کند تا در همه قشرها و کل جامعه رخنه‌هایی حاصل کند.

وی گفت: از آنجایی که دشمن به وحدت ملی آسیب می‌رساند تا بعد فرصتی را به دست بیاورد و امنیت ملی را آسیب بزند لذا اینجا کار نیروی انتظامی برخورد با یک دزد نیست بلکه مقابله با تهاجم بیگانگان است که از نوع جهاد محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: جایگاه نیروی انتظامی جایگاه مجاهدان فی سبیل الله است البته جامعه اسلامی اغلب و اکثر آن کاملا توجه دارند ولی اقلیت‌ها و بخشی که در سطح پایین فرهنگی هستند آسیب پذیرند.

وی ریشه بسیاری از دردهای جامعه را رعایت نکردن دستورات قرآن دانست و گفت: همه ما باید در اندیشه وحدت ملی و امنیت ملی باشیم و اگرچه هر منطقه‌ای خصوصیت ویژه‌ای دارد اما نباید موجب اختلاف شود زیرا آنچه در قرآن گفته شده خطاب به انسان‌ها بوده است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه وحدت و امنیت ملی در گرو عمل به دستورات قرآن است ادامه داد: از همین رو فقط مساله شیعه مطرح نیست بلکه در مدیریت منابع، خطر و ضرر دشمن متوجه همه است زیرا با طرح فمنیست بین زن و مرد اختلاف ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین دشمن بین دولت و مردم، زبان ترک، لر، فارس و بلوچ اختلاف افکنی می‌کند پس اگر به فرهنگ قرآن مسلط شویم به وحدت ملی می‌رسیم و آن زمان دشمن نمی‌تواند رخنه ایجاد کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دشمن در مهندسی دشمنی خود کارشناس است لذا به گونه‌های مختلف تلاش دارد ضمن بر هم زدن وحدت ملی، امنیت ملی را هم از بین ببرد.

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان گرامیداشت هفته انتظامی صبح امروز (شنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از مسئولان در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد.

در این مراسم از خانواده شهدا، فرماندهان شاخص، رتبه‌های برتر، بازنشستگان فراجا در استان، پلیس افتخاری نمونه، منتخبان نمونه انضباطی، خیران امنیت ساز و کارکنان نمونه فراجا تقدیر شد.

رونمایی از نرم افزار کنترل تجمعات در خیابان ساخته شده توسط دفتر تحقیقات فراجا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

۱۳ تا ۱۹ مهرماه گرامیداشت هفته انتظامی با شعار “شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار” است

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور