معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبارات زکات در قالب ضوابط اسلامی هزینه می شود.

سید محمد رضا طالبی با بیان این مطلب در همایش زکات استان خاطرنشان کرد: براساس قانون پرداخت زکات مصوب سال ۱۳۹۰، به هر میزانی که مردم زکات بدهند دولت هم به همان میزان باید کمک کند تا این مبالغ صرف محرومان شود.

وی با تأکید بر این که دولت های گذشته سهم خود را در این زمینه پرداخت نکرده اند، تصریح کرد: امسال در دولت سیزدهم این موضوع اجرایی شده و اعتبارات آن در قالب ضوابط اسلامی هزینه خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به همت مردم خراسان جنوبی در پرداخت زکات، اظهار داشت : با وجود همه اقدامات دشمن برای تسخیر اذهان جوانان کشور با استفاده از امپراطوری رسانه ای خود، در خراسان جنوبی شاهد این هستیم که مردم با وجود همه مشکلات معیشتی همواره پشتیبان نظام و مقام معظم رهبری هستند، لذا لازم است مسئولان به وظیفه خدمتگذاری خود به این مردم به خوبی عمل کنند.

طالبی متذکر شد: مردم خراسان جنوبی ۲۳ سال است که گرفتار خشکسالی هستند که این موضوع سبب کاهش محصولات کشاورزی شده لذا انتظار داریم در راستای عدالت اجتماعی به خراسان جنوبی توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به برکات پرداخت زکات از ابعاد مختلف معنوی، اقتصادی و اجتماعی گفت: یکی از برکات مهم پرداخت زکات برقراری عدالت اجتماعی در بین افراد جامعه است.

به گفته وی؛ در راستای عدالت اجتماعی در صورت امکان با توجه به ضعف در زیرساخت ها، یکی از استان های برخوردار در حوزه زکات ، به عنوان معین خراسان جنوبی مشخص شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور