#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

در شبانه روز گذشته با ثبت ۳ مورد فوت جدید ناشی از کرونا، مجموع فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۸۸ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۶ بیمار جدید شامل ۹ بستری و ۴۷ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۱۶ مورد از قاین، ۶ مورد از نهبندان، از شهرستان‌های بشرویه و طبس هرکدام یه مورد و از شهرستان‌های درمیان، خوسف، زیرکوه، سربیشه و فردوس هرکدام یک مورد جدید مبتلا به کرونا گزارش شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۱۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۹۵ نفر کرونا مثبتند.

دکتر مهدی زاده گفت: از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۵۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۲ بیمار شامل ۲۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

دکتر مهدی زاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۹ هزار و ۶۹۴ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

تا روز گذشته ۵۶ هزار و ۶۵۴ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۲۰ هزار و ۶۷۷ بیمار شد.