مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همه رشته‌های ورزشی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را در استان از سر گرفته‌اند و برگزاری مسابقات ورزشی بدون تماشاگر انجام می‌شود.

حسن عزیزی روز چهارشنبه در نشست مجمع سالیانه هیات همگانی استان خراسان جنوبی افزود: همه فعالیت‌هایی که جنبه تجمع مردم را دارد، مثل برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های ‌پیاده‌روی خانوادگی که موجب بروز نگرانی درخصوص شیوع دوباره ویروس کرونا می‌شود، تعطیل است.

وی اظهار داشت: امسال با برنامه‌ریزی که دبیرخانه مجمع مستقر در معاونت توسعه امور ورزش استان انجام داده، مجامع سالیانه هیات‌های ورزشی انجام می‌شود و مدیران هیات‌های ورزشی به واسطه وظایف قانونی که برعهده آنها است باید پاسخگو باشند اداره کل ورزش و جوانان به عنوان نهاد نظارتی هم باید همکاری لازم را داشته باشد که امسال بنا داریم هشت مجمع انتخاباتی را به زودی برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: کرونا سبک جدید زندگی را در حوزه شهری و روستایی و فرصت‌های زیادی را برای خانواده‌ها ایجاد کرد و در خراسان جنوبی به همت هیات‌های ورزشی برنامه‌ها به سمت استفاده از فضای مجازی رفت تا بتوانیم ضریب ماندگاری اعضای خانواده را در کانون خانواده افزایش دهیم.

وی بیان کرد: رویکرد ما در ورزش استان توسعه فرهنگی است و در حوزه ورزش همگانی بخش زیادی از این رسالت برعهده هیات همگانی است از طرفی توسعه فرهنگی ناظر بر به کارگیری فنون مربوط به بازاریابی اجتماعی است یعنی نگاه و باور مردم تغییر کند تا موجب کاهش چاقی، کم شدن فقر حرکتی، توسعه ورزشکاران سازمان یافته و ارتقای سطح دانش مربیان و داوران شود.

عزیزی گفت: تمرکز هیات ورزش‌های همگانی باید در حوزه فراهم کردن فضای اقبال و علاقه‌مندی جوانان و نوجوانان به سمت مزیت‌های نسبی خراسان جنوبی در بخش ورزش باشد.

وی افزود: در بحث معضلات و بیماری‌های غیرواگیر ۵۹ درصد ایرانیان دچار چاقی، ۳۷ درصد دچار فشارخون، ۵۶ درصد دچار کم‌تحرکی و ۴۶ درصد دچار بیماری‌های مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

وی اظهار داشت: در تقویم عملیاتی ورزش همگانی خراسان جنوبی توجه به ترویج و نهادینه‌سازی بازاریابی اجتماعی در ورزش باید مورد توجه قرار گیرد و وزیر ورزش و جوانان به مدیران فدراسیون‌های ورزش ابلاغ کرد که توسعه ورزشکاران سازمان یافته یکی از این رویکردهاست یعنی از ۲۵ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته استان سهم ورزشکاران همگانی چه تعداد باید باشد که باید احصا و برنامه‌های ما کمی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: هیات‌های ورزشی باید به پنج راهبرد ابلاغی وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون‌های ورزشی توجه ویژه کنند که شامل تولید و انتشار محتوای آموزشی مناسب برای عموم مردم، اجرای برنامه‌های باکیفیت ورزشی، افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته، توجه به توسعه ورزش قشری است.

وی افزود: در گزارش مالی هیات ورزش همگانی ۲۸ میلیون تومان هزینه جاری بوده که تقاضا داریم در این شرایط هزینه‌ها بهتر مدیریت شود و تهیه کیک، موز و آب معدنی در این فضا که مردم دچار گرفتاری اقتصادی هستند، زیبنده نیست.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها رصد توسعه ورزش همگانی و کارمندی در دستگاه اجرایی را دنبال کنند و اگر قرار است توسعه ورزش همگانی در خراسان جنوبی به عنوان الگوی توسعه ملی معرفی شود در گرو همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش کارمندی است که دستگاه‌های اجرایی باید کمیته امور ورزشی را ایجاد کنند.

عزیزی گفت: همواره تاکید کرده‌ایم که در برگزای جلسات و نشست‌های خبری همه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و تلاش شود جلسات کوتاه‌تر برگزار شود.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان خراسان جنوبی هم گفت: این هیات از معدود هیات‌هایی است که همه روزه دفترش باز است و خود را خادم ورزش استان می‌دانیم.

کاظم چراغ بیرجندی افزود: ورزش همگانی تنها ابزاری است که در همه دوران‌ها به انسان‌ها کمک می‌کند و در ایام شیوع کرونا هم اثرگذار است و در فضای مجازی ادامه پیدا می‌کند.