?استاندار خراسان جنوبی بر لزوم توجه به صنایع فرآوری کشاورزی و معدنی در خوسف تأکید کرد.
ملانوری با تأکید بر این مطلب در نشست کاری با فرماندار خوسف خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های معدنی بسیار خوبی که در خوسف وجود دارد، احداث و راه اندازی واحدهای فرآوری این کانی ها باید مورد توجه قرار گیرد.
?وی ادامه داد: در بحث محصولات کشاورزی هم با عنایت به این که این شهرستان در تولید عناب و گل نرگس و همچنین گلخانه، قابلیت های منحصر به فردی دارد ، باید به توسعه شرایط موجود و راه اندازی صنایع فرآوری توجه شود.
?به گفته وی؛ ایجاد و راه اندازی صنایع فرآوری، ضمن این که ارزش افزوده محصولات را بیشتر می کند، در بالا بردن سطح درآمدی مردم نیز مؤثر است.
?استاندار با اشاره به مطالبه مردم، تصریح نمود: ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه بیمارستان که بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، باید دی کلینیک هایی در شهرستان احداث شود تا مردم در بحث درمان نیازی به مراجعه به مرکز استان نداشته باشند.
?ملانوری به وضعیت اشتغال شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: خوسف با رقم ۴ درصد، کمترین نرخ بیکاری را در استان دارد و چنانچه به استعدادهای آن توجه شود، اشتغالزایی بیشتری به همراه خواهد داشت.
?وی متذکر شد: جبران کاستی های موجود در زمینه پوشش دیجیتال و اینترنت و تلفن همراه نیز مساعدت مجموعه های متولی را می طلبد.
?به گفته وی؛ تردد روزانه بیش از ۲ هزار کامیون در محورهای شهرستان، توسعه زیرساخت های حمل و نقل و بهسازی راه ها را می طلبد.
?استاندار در ادامه از شهر جدیدالتأسیس ماژان گفت و بر جذب جمعیت به جهت توسعه هر چه بیشتر بخش ماژان تأکید کرد.
?ملانوری، لزوم توجه بیشتر شهرداری بر فضاسازی، زیبا سازی و توسعه شهر را نیز خواستار شد.
?وی از وضعیت طرح فاضلاب شهر جویا شد و بر لزوم پیگیری اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سرعت بخشیدن به این پروژه تأکید نمود.