معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان این که نمایشگاه کتاب فرصتی برای دیدن دسترنج کسانی است که دغدغه انسانیت و فرهنگ هنر جامعه را دارند، عنوان کرد: این نمایشگاه نماد فرهنگ غنی و پویایی استان خراسان جنوبی است و امیدواریم با حمایت متولیان نام خراسان جنوبی و ناشران استانی در نمایشگاه های دیگر استانی و کشوری بدرخشد.

ناصر خوش خبر در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان بیان کرد: نشر مکتوب در خراسان جنوبی دارای پیشینه ای غنی است ، که این استان را به دیاری فرهنگی و نخبه پرور تبدیل کرده است. وی با بیان این که خراسان جنوبی خاستگاه پدران علوم مختلف و افراد بزرگی بوده که می طلبد الگویی برای جوانان قرار گیرند خاطرنشان کرد: کتاب همه چیز یک جامعه است و کسانی که در امر به وجود آمدن کتاب ایفای نقش می کنند، نه تنها در همه عرصه ها خدمت کرده بلکه اثری به جا می گذارند که می تواند از طریق آن مسیر انسان دوستی و مودت طی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه با اشاره به اینکه ایران به واسطه وجود اندیشمندان و مفاخر در عرصه های بین الملل جایگاهی فاخر و اثرگذار دارد ، افزود: امید است نسل جوان بتوانند مسیر وراه پدران و بزرگان گذاشته را به درستی ادامه دهند.
خوش خبر با اشاره به نقش نمایشگاههای کتاب در پویایی و ترقی جامعه افزود خراسان جنوبی در تولید علم و دانش دارای جایگاه ویژه در شرق کشور است
وی ضمن اشاره به جایگاه نشر مکتوب در خراسان جنوبی از متولیان امر خواست به ناشران و فعالان عرصه نشر در استان به صورت مستمر در طول سال کمک کنند