مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در شورای اداری استان که با حضور رییس قوه قضاییه در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد؛ با تاکید بر لزوم بازآفرینی سرفصل های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها با تمرکز بر تقویت هویت ملی، اسلامی و ایرانی گفت :مردم خراسان جنوبی از نگاه فرهنگی توسعه یافته ترین مردم در حوزه فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی هستند.

، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پ در شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی استانی است که پرچم افتخار آن را ۲ هزار آلاله خونین، ۲۴ هزار دلیر مرد مقاوم و ایثارگر، چهار هزار جانباز و ۲۳۰ آزاده برافراشته اند.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای علمی و پژوهشی که اثبات شده است علی رغم اینکه مردم به لحاظ امکانات و زیرساخت دچار مشکل و کم برخوردار هستند اما مردم خراسان جنوبی از نگاه فرهنگی توسعه یافته ترین مردم در حوزه فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۹ حوزه علمیه و ۵۰ واحد دانشگاهی و مدارس متعدد مشغول به تربیت ۲۰۰ هزار طلبه، دانشجو و دانش آموز در این استان هستند، تصریح کرد: دین‌مداری و دین‌باوری از ویژگی های بازر مردم سخت‌کوش خراسان جنوبی بوده و گواه این موضوع وجود مساجدی با قدمت هزارصدساله و حوزه علمیه با قدمت ۷۰۰ ساله است.
فرخنده گفت: وجود ۲ هزار و ۴۳ مسجد، ۹۶ بقعه متبرک و حرم مطهر حسین بن موسی الکاظم(ع)، هزار و ۳۲۰ هیئت مذهبی، ۲ هزار محفل مردمی قرآنی،۲۵۰ موسسه قرآنی و ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و سه هزار جامعه فرهنگی و رسانه ای استان برگ زرینی دیگر از کتاب فرهنگ و اندیشه مردم این استان است.
وی به اشاره به عملکرد و اقدامات فرهنگی استان در دولت سیزدهم، گفت: تخصیص اعتبار برای آغاز عملیات باغ موزه دفاع مقدس، تخصیص اعتبار در حوزه ساخت موزه استکبارستیزی صحرای طبس، فعال سازی شورای فرهنگ عمومی، تدوین و ابلاغ طرح جامع جهاد تبیین استان و فعال سازی کارگروه‌های تخصصی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، توجه به صنایع فرهنگی استان با تخصیص خانه خلاق، ساخت خانه مطبوعات استان و ساخت سه نگارخانه فرهنگی از جمله این اقدامات بوده است.
فرخنده بر لزوم بازآفرینی سرفصل‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها با تمرکز بر تقویت هویت ملی، اسلامی و ایرانی با توجه به حوادث اخیر تأکید کرد و یادآور شد: طرح احیای مساجد به عنوان سنگر انقلاب به منظور تقویت بنیه دینی جوانان و نوجوانان، طرح تربیت هشت میلیون جوان مومن انقلابی با تمرکز بر ظرفیت نخبگانی باید مورد توجه قرار گیرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور