امام جمعه موقت بیرجند گفت: آمریکا برای انزوای ایران در منطقه تلاش کرد اما این روزها ارتباط ما با کشورهای منطقه، حضور در عرصه سیاسی و میدانی یک افتخار و دستاورد مهمی است.

 حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، افزود: با پیروی از امامت و ولایت توانسته‌ایم به این دستاوردها برسیم و شاهد همراهی کشورهای اسلامی با ایران هستیم.

وی گفت: در این موقعیت سیاسی و یکه‌تازی آمریکا، اعتماد نداشتن امت اسلامی به آمریکا مساله مهمی است.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم ارتباط با عربستان بود و رهبر معظم انقلاب در مورد ارتباط با مصر هم فرمودند ایرادی نمی‌بینم.

وی افزود: به همه کسانی که در دولت‌های گذشته درصدد بودند کشور را قلع و قمع کنند و هنوز هم سرسپرده آمریکا هستند نشان داده شد آنچه می‌تواند ایران اسلامی را نجات دهد ایمان، صبر و امید به خداوند است.

حجت‌الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضور مردم در انتخابات اسفند امسال و انتخاب آگاهانه و با بصیرت برای نظام تعیین کننده است و حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: مردم در هر موقعیتی از جمله ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و ۹ دی به صحنه می‌آیند و آمار دقیقی از حضورشان نیست اما در انتخابات حضور مردم شمارش می‌شود و دنیا منتظر است که ببیند مردم ایران تا چه حد بعد از ۴۴ سال پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه گفت: انتخابات یکی از مسائل مهم است که در سال‌های اول انقلاب هر سال برگزار و با تدابیری که اتخاذ شد اکنون هر ۲ سال در کشور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مردم خراسان جنوبی همواره با بصیرت و حضور در صحنه‌های مختلف به افراد متعهد رای دادند و امسال هم در اسفند ماه شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود.

حجت‌الاسلام نوفرستی همچنین با اشاره به رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است گفت: آنچه روشن است سه کشور آمریکا، چین و روسیه از این قدرت برخوردار بودند اما اکنون ایران اسلامی هم توانسته به این قدرت برسد و از طرفی موضع‌گیری صهیونیست‌ها و هراس آنها از این توان بیانگر عظمت کار بزرگ نیروهای هوافضای سپاه است.

وی ادامه داد: از نظر نظامی گاهی کشورها در حالت دفاع و گاهی از نظر امکانات در سطح یک قدرت بازدارنده هستند که نمونه آن آمریکا و رژیم صهیونیستی با داشتن سلاح هسته‌ای قدرت بازدارنده دارند لذا از دیدگاه امنیتی که در سطح ایران و جهان مطرح است رونمایی از این موشک بیانگر یک قدرت تهاجمی است زیرا ایران توانسته سلاح مافوق صوت با برد خاص بسازد که جای قدردانی دارد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: از طرفی رئیس جمهور عنوان کرد که وقتی می‌توانیم در عرصه‌های نظامی و موشکی این قدر توان داشته باشیم چرا در صنعت خودروسازی نتوانستیم روی پای خود بایستیم و این وضعیت نشان می‌دهد در این زمینه کم‌کاری و کوتاهی شده لذا از مجموعه صنایع انتظار است از نیروهای مسلح درس و الگو بگیرند و کشور را از وابستگی نجات دهند.

وی با اشاره به نقش مردم در عرصه‌های مختلف افزود: امام خمینی (ره) با پشتوانه مردم آمد، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و توانست ایران را در سطح منطقه و جهان به جایگاه رفیع برساند که نقش‌آفرینی مردم همچنان ادامه دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور