معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: مدت طولانی نمایندگی وزارت خارجه در استان بدون مسئول بود که با پیگیری های ویژه استاندار خراسان جنوبی، نیروی مجرب و متخصص برای این نمایندگی تعیین شد.

مشیرالحق عابدی روز پنجشنبه در آیین معارفه رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی افزود: برنامه های وزارت امور خارجه به ویژه حوزه معاونت اقتصادی در کلان کشور با بومی سازی برای خراسان جنوبی می تواند بسیاری از مشکلات حوزه تجارت خارجی در استان را رفع کند.
وی اظهار داشت: همه ما امیدواریم با حضور آقای عجم به عنوان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی شاهد تحولاتی در حوزه مراودات مرزی باشیم.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ۲۷ سال سابقه خدمت در مجموعه های وزارت کشور، خارجه و دانشگاه داشته اند و امیدواریم با توجه به ظرفیت هایی که در خراسان جنوبی وجود دارد اقداماتی شایسته رقم بخورد.
وی بیان کرد: حضور آقای عجم دق البابی است برای رونق مراودات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و همه آنچه زمینه ساز برای گریز از مشکلات موجود است.
عابدی افزود: رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فردی غریبه با خراسان جنوبی نیست و وی یک خراسانی بوده که این هم نشان دهنده شناخت کامل از استان است و زمینه ساز تدوین برنامه ریزی های مدون و کاربردی برای پیشرفت و توسعه استان در زمینه صادرات، واردات و مراودات تجاری است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: ۲ پست سازمانی از طرف سازمان برنامه و بودجه برای نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تصویب شده و ما هم آمادگی داریم اگر نیروهایی از سایر دستگاه ها بتوانند با شما همکاری کنند از دیگر دستگاه ها مامور شوند تا سریعتر چارت سازمانی این مجموعه کامل شود.
حسین موهبتی افزود: استاندار خراسان جنوبی از ابتدای فعالیت در استان پیگیر راه اندازی و انتصاب مسئول برای نمایندگی وزارت امور خاجه در استان بودند که امیدواریم با معرفی مسئول جدید این نمایندگی برای بالفعل شدن ظرفیت های بالقوه خراسان جنوبی بیش از پیش تلاش شود.
به گزارش ایرنا با پیگیری های محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از حوزه های مختلف وزارت امور خارجه، پس از دستور وزیر محترم و تایید کمیته های مربوطه و تصویب شورای معاونین وزارت خارجه، حکم دکتر محمد عجم به عنوان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان صادر شد.
وی دارای مدرک دکترای حقوق بین الملل از دانشگاه کازابلانکا، فوق لیسانس علوم سیاسی، فوق لیسانس حقوق بین الملل و لیسانس علوم سیاسی است.
عضویت در هیات علمی تمام وقت دانشکده حقوق و علوم سیاسی (آزاد مشهد)، کاردار ایران در ماپوتو، کاردار جمهوری اسلامی ایران در موزامبیک، رایزن مطالعاتی و حقوقی سفارت ایران در هند، نماینده ایران در سازمان آلکو و معاونت دفتر پیگیری وزیر امور خارجه بخشی از سوابق کاری عجم است.
نمایندگی وزارت امور خارجه که پیش از این در خراسان جنوبی راه اندازی شده بود، مدت ها تعطیل و فعال سازی آن از مطالبات داخل استان بود که محقق شد.
خراسان جنوبی با افغانستان و ۶ استان کشور همجوار است و چهار بازارچه مرزی دارد.
۷

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله