#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

با دستور ویژه استاندار خراسان جنوبی، طرح شهید سلیمانی در پارک‌ها و بوستان‌های استان اجرا می‌شود.

آقای ملانوری با تأکید بر این موضوع در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونااجرای طرح شهید سلیمانی در پارک‌ها و بوستان‌ها گفت: این اقدام باید به منظور آگاهی بخشی مردم و اطلاع از عواقب و پیامد‌های تجمعات و دورهمی ها، به طور ویژه انجام شود.

وی افزود: همه اقدامات و مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا در راستای حفظ سلامت مردم انجام می شود.

به گفته وی؛ همه فرمانداران مکلفند این موضوع را در پارک‌های شهرستان‌ها عملیاتی کنند.

استاندار هم با هم اندیشی با اعضای ستاد خواستار اجرای برخی ممنوعیت‌ها و تصمیمات به موقع برای پیشگیری از وقوع وضعیت بحرانی در سایر شهرستان‌های استان شد.

آقای ملانوری تاکید کرد: با اجرای قانون منع تردد شبانه، عدم تجمع‌های فامیلی و طولانی مدت در بوستان‌ها بدون ماسک و جلوگیری جدی از ورود مستفران از استان‌های همجوار باید مانع شیوع بیشتر ویروس دلتا شویم تا کار به تعطیلی بازار و آسیب به کسبه و صاحبان مشاغل آزاد نرسد.

وی گفت: در دوره‌های قبل در این بیماری چندین بار صنوف را محدود کردیم که به اصناف خسارات زیادی وارد شده و باید تصمیماتی گرفته شود برای کنترل ویروس کرونا تا خشارات را بتوانیم کاهش دهیم.

استاندار با مشورت اعضا و تصمیمات کارشناسانه علوم پزشکی مصوب کرد ضروری است نگرش مردم نسبت به بیماری کرونا تغییر داده شود و اجرای طرح شهید سلیمانی در پارک‌ها تاثیرات مثبتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خواهد داشت.

آقای ملانوری افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کمک شایانی خواهد کرد و هرچه قدر بتوانیم مردم و نهاد و دستگاه‌ها را همراه کنیم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نتایج بهتری خواهیم گرفت.

در این نشست همچنین مطرح شد مکان‌های عمومی بسته همچون تالار‌ها تعطیل و مراسمات و اجتماعات غیر ضرور توسط ادارت برگزار نشود.