#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

– مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: میزان اهدای خون در این استان نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶.۶ درصد افزایش یافت و ۱۰۲ نفر در این مدت اولین بار خون اهدا کردند.

دکتر کامبیز مهدی‌زاده   افزود: تعطیلات نوروز امسال ۷۸۶ نفر در استان خراسان جنوبی برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کردند که ۶۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند و از این تعداد ۶۲۴ نفر مرد و ۴۲ نفر زن بوده‌اند.

وی بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون، ۴۱۳ نفر اهداکننده مستمر، ۱۵۱ نفر باسابقه و ۶.۳ درصد بانوان هستند که ۶۲ درصد اهداکننده مستمر به حساب می‌آید.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: نوروز پارسال ۵۸۶ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری این استان مراجعه کرده و ۴۸۹ نفر موفق به اهدا شده بودند.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان نیز از مردم درخواست داریم برای اهدای خون اقدام کنند تا با کمبود فرآورده‌های خونی مواجه نشویم.

مهدی‌زاده گفت: پنج مرکز خونگیری در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و قاین فعال است و شهروندان در ماه رمضان برای اهدای خون می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: مرکز قائم بیرجند از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بعد از افطار نیز از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعال است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: مرکز اهدای خون ابوذر بیرجند نیز در روزهای زوج از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعالیت می‌کند.

وی گفت: مرکز خونگیری طبس در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد، در قاین روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ و در فردوس نیز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ آماده پذیرش شهروندان هستند.