استاندار خراسان جنوبی گفت: برگشت اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱ از جانب هیچ دستگاه اجرایی قابل پذیرش نیست و انتظار می‌رود در سال مالی جاری شاهد برگشت اعتبارات از استان نباشیم.

جواد قناعت در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی در سال جاری اظهار کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی برای مبادله موافقت‌نامه‌ها در سال گذشته با کندی عمل کردند که قابل پذیرش نیست.

وی افزود: در این راستا انتظار است در سال ۱۴۰۲ شاهد این اتفاق نباشیم و روال گذشته شکسته و کنار گذاشته شود،

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با قید فوریت نسبت به مبادله موافقت‌نامه‌ها با سازمان برنامه و بودجه اقدام و اجرای طرح‌های عمرانی را آغاز کنند.

وی بر حرکت جهادی و جدی در جذب اعتبارات و مبادله موافقت‌نامه‌ها تاکید کرد و گفت: برای سال جاری با توجه به جدول، جذب هر دستگاهی که در آخر جدول بود از اعتبار آنها کسر و به دستگاه‌های صدر جدول اضافه خواهد شد.

قناعت یادآور شد: در جذب منابع ملی از محل موافقت‌نامه استان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) باید دستگاه‌ متولی با جدیت عمل شود و در جلسه بعدی گزارش عملکرد ارائه شود.

وی با بیان اینکه حمایت از پیمانکاران بومی و ظرفیت‌های داخلی مورد تایید اداره کل استاندارد باید در دستورکار دستگاه‌های اجرایی استان باشد، ادامه داد: از جلسه آینده گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی به صورت دوره‌ای و به نوبت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ارائه شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی باید فعال و گزارش عملکرد دهند.

قناعت بیان کرد: مدیران استان منابع ملی را برای اجرایی شدن مصوبات سفرهای رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیگیری کنند و مستندسازی لازم را در دستورکار قرار دهند و ما هم همراهی لازم را در جذب اعتبارات از مرکز خواهیم داشت.

وی بر فعال بودن و برگزاری جلسات ماهانه کارگروه‌های چهارگانه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تاکید کرد و افزود: قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری تمدید شد و تدوین برنامه هفتم توسعه نیز در حال انجام است که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خود برای تدوین برنامه توسعه هفتم به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه دهند.

قناعت با اشاره به اینکه در این مدت شاهد اقدامات شاخصی توسط دولت سیزدهم بودیم‌، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید از اقدامات ۲ سال گذشته یکی از نکات قوت دولت سیزدهم را قربانی نکردن فردا به پای امروز دانستند.

وی به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه معادله سلطه غربی برای جهان، دیگر جواب نمی‌دهد اشاره کرد و گفت: پروژه آمریکایی‌ کردن جهان دیگر شکست خورده است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته دفاع قدس، افزود: نابودی نظام جمهوری اسلامی مهمترین هدف صدام در جنگ تحمیلی هشت سال علیه ایران بود که به برکت خون شهدا به اهداف خود نرسید.

قناعت با اشاره به لزوم تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس گفت: مهمترین دستاورد این بود که ملت ایران توانایی‌های خود را کشف کرد و دشمن هم این توانایی ملت ایران را شناخت.

وی گفت: امنیت و ایمنی از جنگ‌های احتمالی از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است همچنین مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی گسترش یافته است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور