#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

دیروز ۳ نفر دیگر در کمربندی فرودگاه بیرجند در یک حادثه رانندگی جان باختند، اما با دوبانده سازی این مسیر ۳ کیلومتری می‌توان از بروز حوادث جلوگیری کرد.

کمربندی پل غدیر تا فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند یکی از مسیر‌های پرتردد و خطرناک در بیرجند است.

این مسیر دیروز شاهد تصادفی دیگر بود که طی آن ۳ نفر کشته و یک نفر نیز مصدوم شد.

دوبانده سازی این مسیر ۳ کیلومتری سال‌ها است که مورد بحث قرار گرفته، اما هنوز باند دوم آن تکمیل نشده است که مسئولین شرط آن را تأمین اعتبار می‌دانند.

رانندگان بومی هم سردرگم اند

یکی از رانندگان کامیون گفت: تا الان بالغ بر ۲ الی ۳ تصادف منجر به فوت در این مسیر رخ داده و چندین نفر هم در این حوادث کشته شده اند.

او گفت: به قدری تعیین مسیر در این جاده مشکل است و رانندگان خودرو با سردرگمی مواجه می‌شوند که حتی رانندگان بومی نیز از این معضل ناراضی اند.


یکی از شهروندان بیرجندی نیز گفت: درست است که در بسیاری از موارد رانندگان نیز مقصر حادثه هستند، اما دوبانده سازی جاده می‌تواند در کاهش تصادفات کمک کننده باشد.

او گفت: باید فکری کرد تا قبل از اینکه خانواده‌ای دیگر داغدار عزیزانش شود این مسیر دوبانده شود؛ ماشین‌های عامل مشغول به کار هستند، اما طرح به اتمام نمی‌رسد.

جداسازی ترافیک در چند ماه آینده

مودی معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ گفته بود این مسیر طی یک سال آینده دوبانده خواهد شد.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای دوبانده سازی کامل این مسیر ۳ کیلومتری نیاز به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار است که تنها ۱۲ میلیارد تومان آن تأمین شده است.

او گفت: معاون راه و شهرسازی که خبر از اتمام دوبانده سازی مسیر ظرف یک سال داده بود، شرط آن را تأمین اعتبار اعلام کرده، اما اعتبار تأمین نشده است.

داعی گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای، جداسازی ترافیک در این مسیر را ظرف ۴ الی ۵ ماه آینده انجام دهیم.