رئیس اداره ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: جوامع محلی، تشکل‌ها (تعاونی‌ها) و سازمان‌های مردم نهاد و… در حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی با سازمان محیط زیست و منابع طبیعی مشارکت فعال خواهند داشت.

 سید محمود حسینی، امروز ۲۲ خرداد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، شیوه نامه مرتبط با آیین نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در راستای جلب مشارکت جوامع محلی، تشکل‌ها و تعاونی‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را به ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها ابلاغ کرد.

وی افزود: در این شیوه نامه که ابتدای خردادماه جاری به تصویب شورای مدیران رسیده، با تاکید به برنامه ریزی‌های لازم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود، خواستار جلب مشارکت تشکل‌ها، تعاونی‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان جنگل‌ها شد.

حسینی افزود: بر اساس این شیوه نامه مدیران منابع طبیعی استان‌ها مسئول انجام مفاد قانون آیین نامه مرتبط و شیوه نامه ارسالی بوده و از آنان خواسته شده زمینه‌های لازم در تحقق هر چه بیشتر مشارکت فعال و مسئولانه آنان در امر حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی کشور را به نحو مطلوب فراهم کنند.

وی ادامه داد: باید در فرآیند صدور مجوز فعالیت تشکل‌ها، تعیین صلاحیت تشکلات، اساسنامه تاسیس تعاونی‌ها، گواهی مجوز فعالیت تشکلات و تعاونی‌ها و همچنین فرم‌های گزارش دهی آنان را بر اساس مفاد شیوه نامه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی موظف است ضمن انجام برنامه ریزی لازم در زمینه ساماندهی ایجاد تشکل در استان‌ها، مسئول پیگیری و نظارت بر روند انجام کار و تنظیم و ارائه گزارشات لازم در موضوع صدور مجوز فعالیت تشکل‌ها باشد، تصریح کرد: این موضوع باید در بازه زمانی ۱۵ روزه انجام شود.

حسینی بیان کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (۲۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، دولت به سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست اجازه داده است راساً و بدون واسطه و تنها از طریق مناقصه با جوامع محلی و روستایی، عشایری، تعاونی‌ها و سازمان‌های مرد نهاد تخصصی که برای تحقق اهداف مشخص و مشترک مرتبط با حفاظت، احیا، اصلاح و بهسازی محیط زیست و منابع طبیعی در چارچوب قوانین و مقررات، دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی هستند، قرارداد همکاری ببندند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله