نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پیوست فرهنگی گردشگری استان در جهت قانونمند کردن و تعریف محتواهای موثری باشد که در همه زوایا برای گردشگر از جمله روایتگری‌ها و حفظ شئون اسلامی لازم است.

 حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: باید بتوانیم از طریق گردشگران، فرهنگ‌ منطقه خود را صادر کنیم ‌نه اینکه افراد دیگری فرهنگ ما را عوض کنند که در گذشته اینگونه بود.

وی گفت: مساله گردشگری و میراث فرهنگی یک گنج پنهان است چون هم دارای منافع و فرصت‌های عظیم در زوایای مختلف بوده، هم آسیب‌هایی می‌تواند داشته باشد که باید به آن توجه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: پیش‌نویس پیوست فرهنگی گردشگری نوشته شده است اما همه قضیه نیست لذا در مقام اجرا باید نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

وی تصریح کرد: امروز که در دولت مردمی و انقلابی این پیوست را شروع کرده‌اید باید سرفصل آن باز گذاشته و با کمال دقت بعد از تعیین مسئولان هر بخش، گزارش‌ها آماده شود و ‌در ‌جلسات آتی شورای فرهنگ عمومی در قالب تبصره و متمم به آن بیافزایید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هنوز ضعف‌هایی در حوزه گردشگری وجود دارد گفت: در مقطعی ورود گردشگر بعضا بی‌ضابطه و رها بود؛ گروه‌های گردشگری ناهنجاری‌هایی ایجاد می‌کردند در حالی که از مرکز مجوز داشتند و کاری از دست ما ساخته نبود.

وی تاکید کرد: با توجه به تجارب گذشته و اینکه این مساله وسعت پنهانی دارد، پیشنهاد می‌کنم پیوست فرهنگی گردشگری استان اکنون به عنوان ناتمام تصویب شود، پیشنهادات و انتقادات دریافت و در آن لحاظ شود.

امام جمعه بیرجند افزود: نقاط ضعف گردشگری استان شناسایی و در پیوست فرهنگی گردشگری استان دیده شود سپس نسبت به تصویب این پیوست فرهنگی مهم اقدام شود.