#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری در تقویم مناسبت‌های ملی، به پاسداشت این شهید والا مقام و تکریم منزلت آن قشر ارجمندی از جامعه اختصاص دارد که تعالی و ترقی جوامع بشری، مرهون تلاش‌های این عزیزان است.

، جواد قناعت در پیامی بروز معلم به این سخن مقام معظم رهبری که فرمود، «باید تکریم معلم و حرفه‌ تعلیم در جامعه‌ ما همگانی بشود، همه افتخار کنند به معلم بودن، همه افتخار کنند به اینکه به معلم سلام می‌کنند، احترام می‌کنند»، اشاره کرد.

وی اظهار داشت: معلمان به عنوان اساسی‌ترین عنصر نظام تعلیم و تربیت، با نقش مؤثر خود رسالت خطیر هدایت، تفکر و تعقل نسل‌های بشری را بر دوش کشیده و همواره بر تارک تعلیم و تربیت آحاد افراد جامعه خوش درخشیده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در وصف جایگاه معلم، این طلایه‌دار توسعه جامعه، همین بس که نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرماید: “اِنَّما بُعِثتُ مُعَلِّماً” و امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) نیز به این نکته تأکید کرده‌اند که؛”من عَلّمَنی حَرفاً فَقَد صَیّرنی عَبداً”.

وی ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: صمیمانه‌ترین مراتب سپاس خود را به جامعه فرهنگیان استان تقدیم می‌دارم و سعادت، عافیت و عاقبت بخیری همه عزیزان را از پیشگاه خداوند منان، مسئلت دارم.

قناعت افزود: امید است در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه الله) در مسیر ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت کشور، موفق و پیروز باشید.