#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر هیچ گونه کمبود دارویی در خراسان جنوبی برای بیماران کرونایی نداریم و مردم نگران تأمین دارو نباشند.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مردم نگران تأمین دارو نباشند با توجه به مصرف دارو‌هایی که در درمان کرونا تأثیر دارند در صورتی که خودسرانه و یا زیر نظر پزشک مربوطه مصرف نشوند می‌توانند عوارض زیادی را برای بیماران به همراه داشته باشند لذا برخی از این دارو‌ها تنها با امضای دو پزشک متخصص و آن هم به بیماران بستری در بیمارستان داده می‌شود.

او  به کمبود سرم اشاره کرد و ادامه داد: کمبود سرم به طور مقطعی در کل کشور اتفاق افتاد که در این زمان هیچ گونه کمبود سرم در بیمارستان‌های استان برای بیماران بستری نداشتیم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: قرار است به زودی به تمام داروخانه‌های استان هر تعداد سرم که نیاز است تحویل داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بیماری قارچ سیاه اشاره کرد و گفت: این بیماری، بیماری جدیدی نیست و تاکنون در کشور و استان ما به صورت چشمگیر وجود نداشته است و تنها در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ممکن ایجاد شود.

تزریق بیش از ۸۰ درصد واکسن‌های وارد شده در استان

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیش از ۸۰ درصد واکسن‌های وارد شده در استان به افراد واجد شرایط تزریق شده است و خراسان جنوبی همیشه سهمیه واکسن خود را کامل دریافت کرده است.

او با اشاره به اینکه ازاول مردادماه تا ۵ شهریور ماه حدود ۱۰۸ مورد فوت ناشی از کرونا در استان داشته ایم گفت: ۷۷ مورد از این فوتی‌ها مربوط به افرادی بوده است که واجد شرایط دریافت واکسن بوده اند، اما برای تزریق واکسن مراجعه نکردند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه  ۱۵ونیم درصد از جمعیت بالای ۸۰ سال در استان واکسن دریافت نکرده اند گفت: افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند برای تزریق واکسن بدون دریافت نوبت و ثبت نام در سامانه تنها با کارت ملی به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند.