#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: موارد بستری بیماران کرونایی و سرپایی در روز‌های اخیر روند کاهشی به خود گرفته است.

شریف‌زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: بستری روزانه بیمارستان‌های خراسان جنوبی با شیب ملایم در حال کاهش است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته خیز چهارم کرونا با تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت‌ها روند کاهشی بیشتری خواهد داشت.

او افزود: در حال حاضر ۲۹۷ بیمار مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به روز‌های قبل مقداری کاهش داشته است و از این تعداد حدود ۲۰۰ بیمار مبتلای قطعی به کرونا بوده‌اند.

شریف زاده بیان کرد: آمار فوتی‌های کرونا در استان تا دیروز به ۸۲۵ نفر رسید و با توجه به افزایش موارد بستری از فروردین امسال تاکنون در حال حاضر شاهد روند افزایشی مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی عنوان کرد: از قبل هم پیش‌بینی داشتیم که موارد مرگ در این هفته و احتمالا هفته آینده افزایش پیدا کند و به طور طبیعی دو تا سه هفته بعد از افزایش موارد بستری شاهد افزایش موارد مرگ در بیمارستان‌ها هستیم.

او اظهار کرد: متاسفانه در پیک چهارم کرونا هم این روند شکل گرفت و طی ۲ روز گذشته ۱۰ نفر در خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

شریف زاده ادامه داد: امیدواریم همچنان که موارد بستری و موارد سرپایی مثبت روند کاهشی به خود گرفته با رعایت دستورالعمل ها و محدودیت‌ها این روند کاهشی در هفته آینده هم تداوم یابد.