#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

به نام خدا

?”این مسئله حجاب و مَحرم و نامَحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین سالم نگهداشته شود. ?اسلام به مسئله عفاف زن اهمیت می دهد. البته عفاف مرد هم مهم است”. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

?اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی، ارزش های اخلاقی را متناسب با مقتضیات فطری انسان ها تعیین کرده و یکی از این ارزش ها که به صراحت در آیات عدیده ای از کلام الله مجید مورد تأکید قرار گرفته، مسئله پوشش و حجاب مردان و زنان است.
?عفاف و حجاب اگرچه در دیدگاه اسلام، یک شاخص مهم برای سنجش معیارهای اخلاقی جامعه به شمار می رود و به تعبیر مولا علی(علیه السلام)؛ “عفاف، رأس هر خیری است”، اما با تفسیر نادرست منادیان دفاع از حقوق زنان در جهان غرب، عاملی محدود کننده محسوب شده و سلب آزادی اجتماعی زنان و مردان را به همراه دارد.
?اینجانب ۲۱ تیرماه سالروز قیام غیرتمندانه مردم شریف مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی را که سرآغاز هفته ملی عفاف و حجاب تعیین شده، به همه بانوان عفیفه و پاکدامن و مردان عفیف و مؤمن ایرانی به ویژه در استان خراسان جنوبی تبریک و تهنیت عرض نموده، سلامت رفتار، کردار و باور همگان را از ایزد منان مسئلت دارم.
?امید که با پیروی از سیره بزرگان دین، تأسی از منش حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) و سرمشق گرفتن از ائمه اطهار (علیهم السلام)، بیش از پیش در راستای تعالی و کرامت زنان و مردان و در نتیجه تحکیم خانواده ایرانی گام برداریم.

?جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی