استاندار خراسان جنوبی گفت: آمار پنج ماه نخست امسال نشان می‌دهد که کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان در خراسان جنوبی رشد چشمگیری داشته که حاصل تلاش فرماندهی انتظامی استان و نیروهای انتظامی است.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در بازدید از کشفیات جدید مواد مخدر که با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی استان کشف شده است، با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر حمل مواد مخدر قرار دارد گفت: برخورد مقابله‌ای با مواد مخدر و قاچاقچیان با توجه به گستردگی و کویری بودن استان، جدی و قابل تحسین است.

وی بیان کرد: برخورد جدی با قاچاقچیان نشانه حضور فعال نیروهای انتظامی همچنین دقت و حساسیت کارشناسی در این حوزه است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برخورد جدی با قاچاقچیان باعث می‌شود که جمعی از مردم به خصوص قشر جوان کمتر آلوده شوند یا در معرض خطر قرار نگیرند.

وی اظهار امیدواری کرد که با این تلاش‌ها به‌تدریج راه ورود مواد مخدر به استان و کشور بسته شود و این پدیده شوم از بین برود.

ملانوری گفت: کشف این محموله بزرگ که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود، نشان از دقت، هوش، قدرت کارشناسی و دقت نیروهای انتظامی است.

وی تصریح کرد: کار نیروی انتظامی آثار، برکات و خیرات زیادی برای استان و کشور دارد و این اقدام قابل تقدیر است.

این محموله شامل یک تن و ۸۲۶ کیلوگرم تریاک است.

ماموران فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در ایست و بازرسی شهرستان بیرجند از یک کامیونت در حال تردد به سمت شهرهای مرکزی کشور یک تن و ۸۲۶ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.