مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: چرخه تولید پوشاک زمانی موفق است که ظرفیت ها و داشته های آشکار و پنهان فرهنگی اسلامی و ایرانی را در آن لحاظ کنیم.

 اختتامیه یکصد و هفدهمین جشنواره کشوری و چهارمین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی – ایرانی صبح یکشنبه ۲۴ اسفندماه در محل موسسه فرهنگی و هنری رباب برگزار شد.

ناصر نبی زاده در این مراسم با تاکید بر این که پوشاک فقط لباس نیست بلکه نشانه و فرهنگ یک جامعه است، ادامه داد: هر آنچه که می پوشیم، بخشی از شیوه زندگی و نوع اندیشه ما را به نمایش می گذارد.

وی با بیان این که اهمیت پوشاک در نشانه هایی است که به همراه دارد، اضافه کرد: در این بستر باید ذائقه مخاطبین و خصوصا نیاز جوانان را با تهیه پوشاکی که نشانی از فرهنگ و گذشته صدها ساله ما دارد ، مورد توجه قرار داد.

نبی زاده به اهمیت نمادهای تاریخی و ملی در لباس ها اشاره کرد و گفت: نقوشی که در گذشته کارکرد داشته اند، امروز نیز قابل استفاده هستند و خوشبختانه در نوع پوشش امروزی نیز می توان آن ها را مشاهده کرد.

به گفته وی در کنار بسترهای اقتصادی ، تجاری و کارآفرینی ، بعد فرهنگی پوشاک نیز باید مورد توجه قرار گیرد و برگزاری این جشنواره ها نیز از همین منظر مهم و اساسی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: چرخه تولید پوشاک زمانی موفق است که ظرفیت ها و داشته های آشکار و پنهان فرهنگی را نیز در آن لحاظ کنیم.

نبی زاده در بخش دیگری از سخنانش به انتشار فراخوان جشنواره در دو بخش طراحی مانتو اجتماع و مانتو مجلسی اشاره کرد و یادآور شد: ۱۱۹ اثر به دبیرخانه ارسال و توسط هیئت داوران متشکل از نسرین پیشکار، محبوبه نکوفرد و فرنگیس شادکام مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این که ۲۰ اثر نیز به بخش نمایشگاهی جشنواره راه پیدا کرد، ادامه داد:  و می‌توانید در همین محل مشاهده کنید نمایشگاه با محتوایی شایسته و همخوان با اهداف جشنواره