#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

– تمامی موزه‌های استان خراسان جنوبی برای ضد عفونی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه گفت: به منظور پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا تمامی موزه‌های دولتی و خصوصی و بناهای تاریخی استان خراسان جنوبی، به دلیل ضد عفونی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

حسن رمضانی افزود: به دلیل حفظ سلامت هم استانی‌های عزیز و همشهریان محترم موزه‌ها و بناهای تاریخی استان ضد عفونی خواهند شد لذا تا اطلاع ثانوی این مراکز تعطیل است.

استان خراسان جنوبی ۹۲۳ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس ثبت ملی دارد.

براساس مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، مهمانسرای ادارات، ستاد اسکان فرهنگیان، خانه‌های معلم، سراهای ورزش و امکانات اقامتی بقاع متبرکه در تعطیلات پیش رو تعطیل خواهند بود و کمپینگ‌ (چادر زدن) در پارک‌ها و بوستان‌های سطح استان ممنوع است.

همچنین به منظور جلوگیری از ادحام جمعیت و پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های نوروزگاه و جشنواره‌ها نوروز ۹۹ در خراسان جنوبی برگزار نخواهد شد.

براساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، واحدهای اقامتی شامل هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خراسان جنوبی در ایام نوروز تعطیل نیست اما پذیرش گردشگران و مسافران به صورت تورهای گردشگری و جمعی در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و غیره ممنوع است و در موارد ضروری به مراجعان خدمات محدود ارائه خواهد شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و تاکنون ۶ شهرستان استان درگیر با کرونا شدند.