?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت اهتمام وزارتخانه ها و سازمان های ملی در تأمین بموقع اقلام مورد نیاز استان ها تأکید کرد.
اشرفی با تأکید بر این مطلب در نشست مشترک کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار ملی و کارگروه منطقه ۵ کشور که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و با حضور اعضای کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار ملی و اعضای کارگروه منطقه ۵ برگزار شد، خاطرنشان کرد: توزیع بموقع اقلام و کالاهای اساسی از نکات کلیدی و از مسایل بسیار مؤثر در تنظیم بازار است.
?دبیر کارگروه منطقه ۵ کشور طی گزارشی مبسوط، آخرین وضعیت و مسایل مربوط به موجودی و قیمت کالاهای اساسی و میوه مورد نیاز تنظیم بازار ویژه ایام پایانی سال و عید نوروز را تشریح نمود و پیشنهادات لازم درخصوص رفع مشکلات حوزه آرد و نان را ارائه کرد.
? اشرفی ضمن ارائه گزارشی از میزان ذخایر کالاهای استراتژیک و اساسی و نیاز این اقلام شامل گندم، برنج، روغن، شکر و گوشت قرمز منجمد در ماه های پایانی سال و اوایل سال آینده، خواستار تأمین بموقع اقلام مورد نیاز از سوی وزارتخانه ها، سازمان های ملی و دستگاه های اجرایی ذیربط شد.
?وی همچنین به برخی مسایل و مشکلات حوزه تنظیم بازار از جمله؛ نوسانات و افزایش نرخ ارز، ناکافی بودن تعداد بازرسین حوزه بازار، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، وضعیت حمل و نقل کالاهای اساسی، تبعات ناشی از قطع گاز در برخی واحدهای تولیدی و … اشاره کرد و بر پیگیری و انجام اقدام مقتضی در این زمینه تأکید نمود.
?معاون اقتصادی استاندار در ادامه خواستار افزایش اختیارات استانداران در حوزه تنظیم بازار شد و گفت: اجرای مرحله بعدی طرح هوشمندسازی مدیریت آرد و نان، پرداخت حق الزحمه همیاران بازار، تأمین نقدینگی و تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، تأمین برخی اقلام مورد نیاز استان ها مثل برنج، شکر و گوشت قرمز و … از مطالبات استان ها می باشد.
?در پایان این نشست کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ضمن تشکر از اقدامات استان ها در حوزه تنظیم بازار، اظهار داشت: باعنایت به اهمیت موضوعات مربوط به تنظیم بازار، مشکلات و پیشنهادات مطرح شده در این جلسه به معاون اول رئیس جمهور منعکس و تاحصول نتیجه از طریق ستاد تنظیم بازار کشور پیگیری خواهد شد.
?شایان ذکر است؛ کارگروه منطقه ۵ کشور شامل استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد است و در حال حاضر دبیری این کارگروه با استان خراسان جنوبی می باشد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور