#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: ۲ کلاهبردار که با اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان کالا می‌کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ صادقی گفت: شهروندی به پلیس آگاهی خراسان جنوبی مراجعه و مدعی شد مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: با تحقیقات انجام شده مشخص شد ۲ خانم با مراجعه به کسبه، موبایلی را خریداری کرده و به بهانه پرداخت وجه از طریق تلفن بانک، صفحه انتقال وجه به نام فروشنده را از تلفن همراه خود به فروشنده کالا ارائه می‌دهند.

سرهنگ صادقی گفت: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به‌ عمل‌ آمده معلوم شد متهمان از طریق جعل رسید بانکی اقدام به کلاهبرداری نموده و مدعی پرداخت وجه شده و کالا را دریافت کرده اند، که فروشنده کالا پس از گذشت چند ساعت متوجه شده پولی به حسابش واریز نشده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: مأموران با انجام کار اطلاعاتی و شگرد‌های خاص پلیسی و با هماهنگی مقام قضائی ۲ کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.

او گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شدند، ولی با حضور شاکی و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع آوری شده لب به اعتراف گشوده و عنوان کردند به مغازه‌های مرفه سطح شهر می‌رفتیم و از نامبردگان کلاهبرداری می‌کردیم.

سرهنگ صادقی گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: فروشندگان و شهروندان حتماً سرویس پیامکی بانک خود را فعال کرده تا در صورت واریز وجه، پیامک انتقال را دریافت کنند و به سرشماره واریز نیز توجه کرده تا جعلی نباشد و هنگامی‌که از واریز وجه اطمینان حاصل کردند کالای مربوطه را تحویل دهند.